استعلام اصالت گواهینامه رانندگی

4 روش برای گرفتن استعلام گواهینامه رانندگی با کد ملی

پیگیری گواهینامه با کد ملی: روش های مختلفی برای گرفتن استعلام گواهنیامه رانندگی هست که هر کدام از این گزینه ها به کد ملی شما احتیاج خواهند داشت که ما در سایت درایوینگ این روش ها را همراه با جزئیات و تصویر توضیح دادیم که می توانید یکی از این مراحل را برای استعلام گواهینامه انتخاب کنید.

استعلام گواهینامه رانندگی با کد ملی:

معمولا بعد از قبولی در ایین نامه راهنمایی و رانندگی و توشهری, کارت گواهینامه رانندگی بین 20 تا 40 روز باید به دست شما برسد, درصورتی که گواهینامه در این مدت به دست شما نرسید از 3 روش زیر برای پیگیری گواهینامه خود اقدام کنید.

البته تمامی این سه روش به کد ملی احتیاج دارند که معمولا علت نرسیدن گواهینامه به دست شما می تواند نقض مدارک یا اشکال در آدرس دهی شما باشد که با یکی از روش های زیر می توانید مشکل را برطرف کنید.

روش اول برای گرفتن استعلام اصالت گواهینامه رانندگی:

روش اول از طریق ادرس سایت  https://najatracking.post.ir/SaipaSearch.aspx می باشد. که با کد ملی طبق عکس زیر که به صورت واضع توضیح داده شده است اقدام کنید. (رهگیری گواهینامه)

برنامه استعلام گواهینامه با کد ملی

سامانه رهیگیری و استعلام اصالت گواهینامه رانندگی
سامانه رهیگیری و استعلام اصالت گواهینامه رانندگی با کد ملی

این سیستم بعد از دادن کد ملی تمام اطلاعات و جزئیات لازم به شما ارائه می دهد, اطلاعاتی مانند زمان ثبت مدارک, تحویل مدارک نام فرسنده و گیرنده و هزینه پست در سایت ثبت شده است.

همچنین در این سامانه می توانید کارت سوخت, کارت خودرو, شناسنامه خودرو, اسناد موتور سیکلت,نظام وظیفه, دیوان عدالت اداری, رهگیری سیم کارت را پیگیری کنید.

روش دوم پیگیری استعلام اصالت گواهینامه رانندگی جدیدالصدور از طریق تلفن

برای استعلام اصالت گواهینامه رانندگی از طریق تلفن با شماره گیری ۸۱۲۵۳۵۷۳ و ۸۱۲۵۳۵۶۱ جهت پیگیری صدور گواهینامه راهنمایی و رانندگی اقدام کنید, فقط توچه داشته باشید که قبل از تماس باید حداقل 40 روز از صدور گواهینامه شده گذشته باشد.( این استهلام هم توسط کد ملی انجام میشود)

استعلام اصالت گواهینامه راهنمایی و رانندگی از طریق پیامک

۱۱۰۱۲۰۲۰۱۰ سامانه

اگر قصد دارید از طریق پیامک استعلام گواهینامه خود را پیگیری کنید کد ملی را به سامانه شماره ۱۱۰۱۲۰۲۰۱۰ ارسال کنید بعد از ارسال این پیام برای شما پیامک می شود.

مشترک گرامی شما درخواست فعالسازی سرویس وضعیت گواهینامه با تعرفه ۳۵۰ تومان را داده اید برای تایید و فعالسازی عدد ۴ را ارسال کنید.

این سامانه توسط دو اپراتور ایرانسل و همراه اول پوشش داده می شود البته برای رضای خدا کاری انجام نمی دن به ازای هر پیامک 350 تومان از حساب شما کم می شود.

خدمات پلیس +10 از طریق پیامک برای استعلام گواهینامه رانندگی

همچینین این سامانه خدمات دیگری مانند پیگیری صدور گواهینامه جدیدالصدور، کارت ماشین، گواهی سوء پیشینه و غیره را انجام می دهد که می توانید از طریق ییامک با شماره های بالا پیگیری کنید.

در روش آخر یعنی در مرحله آخر چنانچه از 3 روش قبل نتیجه نگرفتید به صورت حضوری به پلیس +10 مراجعه کنید.

اما راحترین و بهترین روش به نظر ما همان روش اول یعنی استعلام اصالت گواهینامه رانندگی از طریق اینرتنت می باشد.

چند نکته:

  1. بیش از پیگیری و استعلام اصالت گواهینامه رانندگی از طریق 4 روش بالا از مدارکی که لازم بوده ارسال کنید مانند ادرس محل سکونت اطمینان حاصل کنید.
  2. تمامی روش ها به کد ملی احتیاج دارند اگر کد ملی خود را حفظ نیستید حتما کارت ملی خود را همراه داشته باشید.
  3. حتما برای پیگیری باید حداقل 40 روز از مدت زمان آن گذشته باشد.

شما که قبول شدید, ولی اگر دوستان یا آشنایان شما برای گرفتن گواهینامه در اول کار هستند حتما آزمون آیین نامه آنلاین سایت ما را که کاملا رایگان می باشد پیشنهاد و هدیه کنید. (بهترین هدیه ای که می تواند بدون یک خط خواندن کتاب قبول شوند همین آزمونهای ایین نامه سایت درایونگ می باشد, بعد از امتحان ازمون اصلی حتما از پیشنهاد شما تشکر خواهند کرد.)

استعلام اصل بودن گواهینامه رانندگی

استعلام اصالت گواهینامه رانندگی: شاید نتوانید از طریق هولوگرام اعتماد کنید ولی می توانید با ارسال شماره عدد 1 به سامانه 1100 پلیس +10 با توجه به شماره کدملی و نام ثبت شده در کارت از اعتبار گواهینامه رانندگی اطمینان حاصل کنید.

شاید دوست داشته باشید بخوانید:  دانلود کتاب آیین نامه پایه 2

در اخر روشهای که پیگیری کردید و نتیجه و تجربه خود را در قسمت نظرات پایین همین صفحه برای استفاده دیگران به اشتراک بگذارید.

3.9/5 - (31 امتیاز)
برنامه تست آیین نامه 1402

آزمون شبیه سازی شده که می توانید قبل از ازمون اصلی خودتان را محک بزنید

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. من الان چهل روزی هست که گواهینامه به دستم نرسیده برای گرفتن این گواهینامه خیلی زحمت و سختی کشیدم به نظرتون مشکل از کجاست چکار کنیم
    از کجا پیگیری کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا