بررسی میتسوبیشی لنسر ۱٫۸ پیش از خرید

میتسوبیشی لنسر را می توان جزء معدود خودروهایی دانست که از سال ۱۹۷۳ تا‌کنون با گذشت بیش از ۱۰ نسل و تجربه تغییرات گوناگون، همچنان به‌عنوان یک خودروی سدان با قابلیت‌های اسپرت، محبوبیت خود را در سراسر جهان حفظ کرده است و توانسته در ‌نقش یک محصول موفق برای کمپانی میتسوبیشی به حیات خود ادامه دهد.

میتسوبیشی لنسر

این خودرو بعد از سال‌ها دوری، دوباره در سال ۲۰۱۴ توسط شرکت آرین‌موتور، نماینده رسمی میتسوبیشی، پا‌ به بازار ایران گذاشت. میتسوبیشی در بین خودروسازان ژاپنی به سدان‌های خوش‌ساخت و خوش‌سوار معروف است؛ سدان‌هایی با بازده فنی زیاد، استهلاک کم و البته هزینه نگهداری نه‌چندان بالا به‌دلیل کیفیت خوب ساخت. به همین دلیل سدان‌های میتسوبیشی همواره در ایران، بازار بهتری نسبت به کراس‌اوورها و شاسی‌بلندهای آن تجربه می‌کنند. لنسر نیز در بین این سدان‌های محبوب است که تحت تأثیر واردات محدود طرف‌داران بسیاری نیز پیدا کرده است. بااین‌حال باید دید که این خودرو در حد و اندازه‌های سدان‌های پیشین میتسوبیشی هست یا نه؟

مشخصات فنی

میتسوبیشی لنسر با پیشرانه‌های مختلفی عرضه می‌شود که نسخه‌های موجود در بازار ایران ۱٫۶لیتری و ۱٫۸لیتری است. البته نسخه‌ای از لنسر که در‌ حال‌ حاضر ارائه می‌شود، دارای پیشرانه ۱٫۸لیتری است. پیشرانه ۱٫۸لیتری لنسر توان تولید ۱۴۰‌ اسب بخار قدرت و ۱۷۶‌ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. وظیفه انتقال نیرو به چرخ‌های جلو را یک جعبه‌دنده CVT بر‌عهده گرفته است که می‌تواند لنسر را در مدت‌زمان ۱۱٫۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. حداکثر سرعت این خودرو ۱۹۲‌ کیلومتر بر ساعت خواهد بود. میانگین مصرف سوخت این پیشرانه نیز به‌صورت ترکیبی در حدود ۶٫۵ لیتر است.

تجهیزات فنی و امکانات

میتسوبیشی لنسر از امکانات مناسبی بهره می‌برد که از‌جمله امکانات ایمنی و رفاهی آن می‌توان به ۷ کیسه‌‌ هوای ایمنی، کمربند ایمنی ۳نقطه‌ای پیش‌کشنده، ترمز جلو دیسکی خنک‌‌شونده و عقب دیسکی، سیستم‌های ترمز پایداری ABS,EBD,BA,ASC,TCL، سیستم صوتی حرفه‌ای راکفورد با ۶ بلندگو و قابلیت کنترل از روی فرمان، فرمان الکتریکی (EPS)، پدال‌های تعویض دنده پشت فرمان، آینه وسط الکتروکرومیک، صندلی‌های چرمی به‌همراه گرمکن برای ردیف جلو، صفحه نمایشگر لمسی به‌همراه دوربین عقب، کروز‌کنترل، سانروف، تنظیم برقی آینه‌های جانبی به‌همراه گرمکن، سیستم ورود بدون کلید، گردش اتوماتیک چراغ‌های جلو با‌توجه‌به گردش فرمان (AFS)، چراغ‌ شوی و سنسور نور اشاره کرد.

برتری‌های لنسر نسبت به رقبا

صندلی‌های لنسر با روکش چرمی راحتی قابل‌قبولی را برای سرنشینان به ارمغان می‌آورد. همچنین فضای خوبی در قسمت جلو وجود دارد و می‌توان از نشستن پشت فرمان این خودرو لذت برد. صندلی‌های ردیف عقب نیز راحت است و از نظر فضای سر و زانو نیز مشکلی وجود ندارد. فرمان مجهز به کلیدهای کنترل‌کننده خودرو بسیار خوش‌دست است و روکش چرم آن نیز موجب شده است که چسبندگی فرمان به دست راننده بسیار مناسب باشد.

لنسر در هر ۱۰۰‌ کیلومتر به‌صورت ترکیبی ۶٫۵ لیتر بنزین مصرف می‌کند که برای یک سدان شهری رقم مناسبی است. این خودرو موفق به دریافت ۵ ستاره ایمنی از مؤسسه EuroNcap شده است و از آپشن‌های ایمنی خوبی نیز بهره می‌برد. بنابراین لنسر امنیت مناسبی را برای سرنشینان فراهم کند.

ارتفاع این خودرو از سطح زمین برای یک سدان اسپرت تا‌حدودی زیاد است که البته برای خیابان‌های پردست‌انداز ایران یک مزیت محسوب می‌شود. هندلینگ و چسبندگی لنسر بسیار خوب است؛ چیزی‌ که از اکثر خودروهای ژاپنی سراغ داریم. وجه تمایز اصلی لنسر با بسیاری از سدان‌های شهری فرمان‌پذیری و تعادل فوق‌العاده این خودرو است که در گذر از پیچ‌ها بیشتر آشکار می‌شود.

معضلاتی که با لنسر خواهید داشت

لنسر به‌دلیل استفاده از جعبه‌دنده CVT در شتاب‌گیری عملکرد چندان رضایت‌بخشی ندارد و عملکرد جعبه‌دنده تا‌حدودی کُند و کسل‌کننده به‌ نظر می‌رسد. عایق‌بندی کابین هرچند بهتر از بسیاری از خودروهای موجود در بازار است، اما راضی‌کننده نیست و در سرعت‌های زیاد تا‌حدود زیادی صدای باد در خودرو شنیده می‌شود. قدرت پیشرانه این خودرو کمی ناامیدکننده است و انتظارات را برآورده نمی‌کند. صندوق این خودرو حجمی برابر با ۳۴۸‌ لیتر دارد که بسیار کم است و بدون‌ شک نمی‌تواند نیاز یک خانواده ایرانی را تأمین کند. مقایسه لنسر با رقبا را در میتسوبیشی لنسر دیوار  دنبال کنید.

ارزش در برابر خرید

باتوجه‌به بررسی‌های انجام‌شده، به نظر می‌رسد که لنسر از همه مزایای میتسوبیشی‌های قبلی برخوردار است. این خودرو با استهلاک کم، کیفیت ساخت خوب و در یک کلام کم‌دردسر است. لنسر در جاده می‌تواند یک ایدئال واقعی برای سفرهای خانوادگی باشد. برای مصارف روزانه شهری نیز راننده را دچار کلافگی و خستگی نمی‌کند. بااین‌حال قیمت روز خودرو لنسر دیوار نشان می‌دهد که این خودروی جذاب ژاپنی، چندان ارزان نیست. باید به قیمت زیاد آن، خدمات پس از فروش ضعیف و دردسرهای تأمین قطعات را هم افزود. شاید بتوان گفت لنسر دیر خراب می‌شود، اما نمی‌توان گفت لنسر تصادف نمی‌کند. اگر این خودرو را با قیمت زیاد خریدید، مراقب باشید که آسیبی به چراغ‌های آن وارد نشود؛ چراکه پیدا کردنشان کار هر کسی نیست!

شاید دوست داشته باشید بخوانید:  9 نکته مهم که باید حین رانندگی در باران رعایت کنید
برنامه تست آیین نامه 1402

آزمون شبیه سازی شده که می توانید قبل از ازمون اصلی خودتان را محک بزنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا