تجربه گرفتن گواهینامه

تجربه یک هنرجو برای گرفتن گواهینامنه رانندگی پایه 3

تجربه گرفتن گواهینامه

تجربه قبولی گرفتن گواهینامه رانندگی پایه 3

برای قبولی در امتحان آیین نامه : هم کتاب آیین نامه رانندگی را چند بار و کامل بخونید و هم جزوهایی که موقع آموزش نکته برداری کردید رو بخونید (سعی کنید حفظ نکنید بلکه یاد بگیرید) و اگر وقت کافی ندارید می توانید نمونه سوالات و کارتکس هایی که در آموزشگاه ها موجود است (نمونه سوالات آیین نامه را می توانید در این قسمت تهیه کنید) آنها رو بخونید و هم از نمونه سوالات و آزمون های آنلاین آیین نامه و اینترنتی برای آمادگی بیشتر استفاده کنید  ودر نهایت زمانی که کاملا  آماده بودید از افراد دیگر (خانواده )بخواهید که از شما امتحان بگیرند. (پیشنهاد می کنم از آزمونهای انلاین سایت ما که دقیق شبیه ازمون اصلی می باشد استفاده کنید)

تجربه گرفتن گواهینامه مقدمه (گرفتن گواهینامه)

:برای گرفتن مهارت رانندگی اول باید علاقه داشت وبعد داشتن استعداد و تمرکز و اعتماد به نفس و پشتکار رمز موفقیت است.

رانندگی کار لذت بخشی است و برای انجام این کار باید کارت مهارت (گواهینامه) گرفت تا هم رانندگی کردن را بیاموزیم وهم به حق و حقوق یکدیگر احترام بگذاریم. در ابتدا باید داشتن سن قانونی 18 سال و بعد  مدارک مورد نیاز اعم از (اصل شناسنامه عکس دار و کارت ملی و کپی آنها و 8  قطعه عکس 3در 4. گواهی سلامت جسمی و روحی. کارت گروه خونی. آدرس و کدپستی محل سکونت ….و شرایط افراد بیسواد و دارای معلولیت جدا میباشد..

گرفتن گواهینامه دو مرحله دارد یکی آموزش آیین نامه و دیگری آموزش عملی داخل شهری . که در آموزش عملی 12جلسه است ولی  شما با توجه به میل شخصی جلسات خصوصی را باهزینه آزاد میتوانید در نظر بگیرید و در آموزش آیین نامه 6جلسه یک ساعته مباحث نظری و 2جلسه یک ساعته مباحث فنی و داشتن کتاب آیین نامه الزامی است.

مدت زمان آزمون امتحان آیین نامه سی دقیقه می باشد که شما باید از 30 سوال به 26 سوال جواب صحیح بدهید.

در روز امتحان حتما صبحانه میل کنید به هیچ عنوان استرس نداشته باشید. تمرکز و دقت داشته باشید و زمان جوابدهی اول سوالاتی راکه جواب آنها را میدانید بنویسید و بعد وقت اضافه راصرف فکر کردن روی سوالات باقیمانده بکنید. ویک نکته دیگر اینکه طریقه جوابدهی سوالات قانون دارد باید خانه های درست را با خودکار پرکرد ( اگر دو خانه را  پرکنی بالا یکی بنویسی درست ودیگری را بنویسی غلط)  اشتباه محسوب میشود.

یا اشتباهاتی از این قبیل . حواستان را خوب جمع کنید که مشکلی رخ ندهد اکثر سوالات مشابه هم میباشند دقت کنید تا اشتباهی رخ ندهد و بعد از گذراندن این مرحله خود را برای مرحله بعدی عملی تو شهری آماده کنید.

وبعد از قبول شدن در  آزمون آیین نامه حس خوبی به شما دست میدهد تا مرحله بعدی تو شهری رو هم ادامه دهید پرونده  رابه آموزشگاه برده و  برای هفته بعدی اسمتان را بنویسید البته (اگر آماده بودید همان روز هم میشود آزمون عملی را هم بدهید)

همچنین ببینید: هزینه گواهینامه پایه 3

و بار اول رایگان میباشد ولی اگر رد شدید افسر رانندگی داخل پرونده مینویسد که چند جلسه آزمون و چه اشتباهاتی داشتید. و دوباره به آموزشگاه مراجعه میکنید و مربی آموزش را انتخاب میکنید و هزینه آموزش را میدهید و شروع میکنید به آموزش دیگر هر موقع آماده بودید دوباره آزمون میدهید. اصلا استرس نداشته باشید دقت کنید هم جاهای ممنوعه را بلند اعلام کنید هم برروی رانندگی مسلط باشید ولی اگر از نظر افسر رانندگی رد شدید با او بحث نکنید اصلا نگران نباشید تا یک سال وقت دارید تا ازمون را قبول شوید.

و در امتحان عملی سه چهار نفر در خودرو  قرار میگیرند استرس نداشته باشید به هیچ وجه با یکدیگر حرف نزنید و جاهای ممنوع را اعلام کنید و همه اعمال شروع حرکت را انجام دهید و فرمان پلیس بر ایین نامه مقدم است و در پایان اگر از نظر افسر مردود شدید با احترام به نظر افسر با او بحث نکنید و خود را برای جلسه بعدی امتحان آماده کنید.

هر کاری تلاش و پشتکار میخواهد, زمان امتحان 5یا 10 دقیقه سنجیده میشوید افسر از شما (پارک جدول, پارک دوبل, دور دو فرمانه و دور یک فرمانه و تعویض دنده ها )ازمون میگیرد. انشاالله اگر قبول شدید افسر با خودکار آبی پرونده شما را امضا و مهر میکند مبارکتان باشد و در نهایت پرونده رابه آموزشگاه برده تا برایتان گواهینامه پایه 3 صادر شود.

و پرونده رو تحویل آموزشگاه میدیم و هزینه پست رو که بیست هزارتومن هست رو واریز میکنید و بعداز ی ماه انشالا گواهینامه شما صادر میشه و به آدرسی که در پرونده ثبت کردیم پست میشه.

در این قسمت هم می توانید تمام تابلو های علائم راهنمایی و رانندگی را یاد بگیرید.

شاید دوست داشته باشید بخوانید:  3 اشتباه افراد بی‌احتیاط در خرید خودرو
برنامه تست آیین نامه 1402

آزمون شبیه سازی شده که می توانید قبل از ازمون اصلی خودتان را محک بزنید

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا