توصیه‌های پلیس رانندگی به رانندگان در هوای بارانی

سرهنگ “عین اله جهانی” معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا گفت: با توجه به بارش باران و لغزنده بودن معابر درون و برون شهری، منجر به افزایش تصادفات و واژگونی ها شده است، لذا لازم است رانندگان وسایل نقلیه ، با احتیاط بیشتری رانندگی و ۲ موضوع اصلی یکی رعایت سرعت مطمئنه و دیگری رعایت فاصله طولی مناسب را مدنظر قرار دهند.

وی بیان داشت: معمولاً اولین بارش در جاده ها، بدلیل وجود ضایعات و موادی از قبیل روغن و گازوئیل و … در سطح راه،  لغزندگی بیشتری را در جاده ها ایجاد می‌کند.

سرهنگ جهانی در این رابطه افزود: رانندگان محترم توجه داشته باشند، هنگام بارش باران میدان دید راننده محدود می‌گردد و احتمال بروز تصادف به مراتب بالاتر می‌رود. لذا لازم است تجهیزاتی مثل برف‌پاک‌کن، بخاری و … که نقص آن‌ها می‌تواند در دید راننده تاثیر گذار باشد، مورد بازبینی و در صورت نیاز رفع نقص قرار گیرند.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا اظهار داشت: رانندگان در نظر داشته باشند با توجه به کاهش میدان دید راننده، رانندگی در این آب و هوا نیازمند دقت بیشتری است.

وی همچنین تأکید کرد: رانندگان محترم به‌ طور ویژه سرعت مطمئنه را رعایت نموده و توجه کافی به جلو در زمان بارندگی را مد نظر داشته باشند  تا شاهد وقوع سوانح رانندگی نباشیم.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور ناجا گفت: به هرحال در بارندگی، سرعت خودرو بایستی به مراتب کمتر از سرعت در راههای خشک باشد چون سطح اصطکاک بین راه و لاستیک به حداقل می‌رسد. ضمناً  هنگامی که آب زیادی در سطح معابر جاری می‌شود، چنانچه با سرعت وارد آن شوید آب موجود میان لاستیک و جاده قرار گرفته و در این حالت خودرو بر روی لایه‌ای از آب حرکت می‌کند و بسیار خطرناک و احتمال خروج از راه و تصادف و واژگونی را افزایش می دهد.

سرهنگ جهانی افزود: رعایت سرعت مطمئنه و فاصله طولی مناسب با وسیله جلو در حین راننگی و همچنین پرهیز از سفرهای غیرضروری و اجتناب از سفر در شب بالاخص در محورهای کوهستانی و برفی ، از توصیه های جدی پلیس راهور است.

شاید دوست داشته باشید بخوانید:  عکس ها و نکات منتشر شده در اینستا گرام
برنامه تست آیین نامه 1402

آزمون شبیه سازی شده که می توانید قبل از ازمون اصلی خودتان را محک بزنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا