بررسی مدل های پرطرفدار کیا در بازار خرید و فروش خودرو

یکی از پرفروش ترین برندهای خودروسازی در دنیا شرکت کیاست. شرکت کیاموتورز یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان خودرو در کشور کرۀ جنوبی است و محصولات این شرکت به دلیل کیفیت بسیار بالا و قیمت مناسب از شهرت جهانی برخوردار هستند. در این بررسی تخصصی نگاهی به مدل‌های پر فروش شرکت کیا در بازار خرید و فروش می ‌اندازیم.

بازار خرید و فروش خودروهای خارجی صفر و کارکرده در ایران

شروع تحریم‌ها در کشور مهم ترین اثر خود را در بازار خودروسازی کشور داشت. با تحریک صنایع خودروسازی، خودروسازان خارجی از کشور خارج شده و مشکلات بسیار زیادی در این زمینه ایجاد شد. به تازگی قیمت خودروهای داخلی و خارجی به شدت افزایش پیدا کرده و ارزان ترین محصولات شرکت‌های خودروسازی داخلی به شدن گران شدند.

با ایجاد مشکلات ناشی از تحریم‌ها، قیمت خودروهای خارجی نیز رشد قابل توجهی داشت و تأمین قطعات خودروهای خارجی از بزرگ ترین مشکلات بازار خودروهای خارجی محسوب می‌شد. با ایجاد مشکلاتی که در بازار خودروهای خارجی وجود داشت فقط بازار آن دسته از خودروهای چینی که تأمین قطعات آن‌ها در کشور مشکل خاصی نداشت، رونق پیدا کرد. اما با این شرایط بازار خودروهای شرکت کیا و هیوندای مشتریان خود را از دست نداد و مردم محصولات این شرکت‌ها را به صورت کارکرده و صفر خریداری می‌کنند.

خودروهای پرطرفدار شرکت کیاموتورز

یکی از شرکت‌های محبوب در بین ایرانیان شرکت خودروسازی کیاموتورز است که به دلیل کیفیت بسیار بالای محصولات این شرکت، بسیاری از افراد تمایل به خرید خودروهای حتی 10 سال کارکردۀ این شرکت را دارند. به همین دلیل بازار خودروهای کارکردۀ شرکت کیاموتورز در کشور جایگاه ارزشمند خود را از دست نداده است.

در بازار خودروهای خارجی و خودروهای شرکت کیا، کیا اپتیما 2021، اپتیما GT لاین و اپتیما هیبرید از محبوب ترین خودروهای این شرکت است که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

خودروی اپتیما 2021

اپتیما 2021

ماشین کیا اپتیما 2021 حاصل تغییرات بسیار زیادی است که به دلیل نداشتن هیچ شباهتی به نسل گذشتۀ خود، با نام K5 وارد بازار شد. کیا اپتیما 2021 دارای پیشرانه‌های جدید و توسعه یافته است که با خودروی هیوندای سوناتا نیز قابل رقابت است.

اما خودروی کیا اپتیما 2021 از نظر ظاهری کاملاً با سوناتا متفاوت است و شرکت خودروسازی کره‌ای موفق به خلق یک خودروی ایده آل و بسیار جذاب شده است. مهم ترین ویژگی کیا اپتیما 2021 ظاهر جذاب و جلو پنجرۀ فست بک گونۀ آن است و طبق نظر کارشناسان طراحی این خودرو برگرفته از چهرۀ ببر انجام شده است. ظاهر اسپرت آن نیز به دلیل سپرها و سر اگزوزهای دوبل و کرومی آن است.

کابین داخلی خودرو از جنس سدان های متوسط و کوچک است و کیفیت فضای آن بسیار راحت و جذاب است. کیا همواره توجه دارد که حفظ کیفیت و نوآوری در محصولات از مهم ترین دلایل موفقیت در بازار خودرو است و به همین دلیل سعی کرده است در طراحی جدید خودروی خود اوج کیفیت و نوآوری را داشته باشد.

خودروی اپتیما GT لاین

ماشین اپتیما GT لاین، نسل چهارم اپتیماست که با دو پیشرانه توانسته است وارد بازار خودروی کشور شود. یکی از پیشرانه‌های بنزینی و پیشرانۀ دیگر آن هیبریدی است. محور محرک خودرو، دیفرانسیل جلوست و حجم موتور آن 2359 سی‌سی و نوع موتور نیز Tetha II G4JK GDI بنزینی است.

حداکثر قدرت اپتیما GT لاین 178 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور آن 229 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه است. شتاب این خودرو 9.5 ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز 210 کیلومتر بر ساعت تعیین شده است. نوع بدنه سدان متوسط و نوع رینگ از جنس آلومینیومی است. اپتیما GT لاین های فول آپشن و نیمه فول آپشن را می‌توانید در بازار خودروی ایران مشاهده کنید.

این خودرو از اواخر دهۀ هشتاد وارد ایران شد و مدل‌های سال‌های 2009 و 2010 و مدل‌های 2017 لاین و ساده آن در بازار موجود است. اپتیما GT لاین رقیب اصلی خودروی هیوندای سوناتا شناخته می‌شود و قیمت آن‌ها با هم برابر است. این خودرو یکی از ایمن‌ترین و راحت‌ترین خودروهاست که فضای کافی برای 5 نفر سرنشین و فضای کافی در صندوق‌ عقب دارد.

خودروی اپتیما هیبرید

اپتیما هیبرید

کیا اپتیما هیبرید خودروی سال 2011 است اما این خودرو برای نخستین بار در سال 1398 وارد بازار خرید و فروش در کشور شد. این خودرو دارای آپشن بسیار مهم هیبریدی است و مدل آن کاملاً از مدل بنزینی قابل تشخیص است. تفاوت ظاهری آن مربوط تغییرات خاص جلو پنجره، سپرهای عقب و جلو، تغییر رنگ رینگ‌هاست. کابین هر دو مدل کاملاً شبیه یکدیگر است اما در مدل هیبریدی ظاهر صفحه کیلومتر خودرو متفاوت است.

کیا اپتیما هیبرید موتور 2.0 لیتری GDI با قدرت 154 اسب بخار دارد. موتور الکتریکی خودرو دارای قدرت تقریبی 60 اسب بخار بوده و فاقد حالت رانندگی تمام برقی است. موتور الکتریکی این خودرو در سرعت‌های کم و یا توقف کار می‌کند و دارای آپشن های جذاب ‌تر و بهتری در مقایسه با مدل جی تی لاین است. اکثر مدل‌ های کیا اپتیما هیبرید از مدل ‌های تیپ نیمه فول بوده و دارای رادار ایمنی، دوربین 360 درجه، اتو پارک و گرم‌کن عقب هستند.

جمع‌بندی

در این بررسی تخصصی بازار خودروهای پرطرفدار شرکت کیاموتورز در کشور مقایسه شد. شرکت کیاموتورز با تولید خودروهای متنوع و با کیفیت توانسته است موفقیت ‌های بسیار زیادی را در کشور داشته باشد و یکی از پیشتازان در این صنعت است. در این مطلب خودروهای پرطرفدار کیا اپتیما 2021، ماشین اپتیما GT لاین کیا و اپتیما هیبرید بررسی و مقایسه شدند.

شاید دوست داشته باشید بخوانید:  7 خودروی پر طرفدار تهرانی‌ها که بدون راننده اجاره می‌کنند!
برنامه تست آیین نامه 1402

آزمون شبیه سازی شده که می توانید قبل از ازمون اصلی خودتان را محک بزنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا