مقایسه تویوتا گلانزا و رنو ترایبر

کمپانی تویوتا

تویوتا یک شرکت فعال و موفق خودروسازی ژاپنی است که در زمینه خیریه نیز فعالیت‌های مستمر دارد. بنیاد Toyota USA یک نهاد خیریه ۱۰۰ میلیون دلاری است که از سال ۱۹۸۷ آغاز به کار کرده و از برنامه‌های ابتکاری برای دانش‌آموزان و معلمان در زمینه‌های مهندسی، فن‌آوری، علوم، ریاضیات و … در تمام مقاطع آموزش (از پیش‌دبستانی تا تحصیلات متوسطه) حمایت می‌کند.

تویوتا گلانزا و رنو ترایبر

تویوتا با شعار «با انجام آنچه درست است می‌توانیم دنیا را تغییر دهیم» فعالیت می‌کند و بسیار مشتاقانه به جامعه‌ای که در آن زندگی و کار می‌کنند، کمک می‌کند. همچنین با صرف وقت و ارائه دانش به سازمان‌های خیریه محلی از آنها حمایت می‌کنند و با همکاری شرکای خود راه‌حل‌های پایدار و ملموس ایجاد می‌کنند تا چالش‌های جامعه را حل کنند.

مدیران تویوتا معتقدند که بیش از یک شرکت خودروسازی هستند و وظیفه دارند برای زندگی بهتر در جامعه‌ای بهتر، افراد باید رو به جلو هدایت شوند. این خودروساز همچنین گاهی در راستای کارآفرینی و اشتغال در کشورهای پرجمعیت و محروم، همچنین ایجاد شانس بهره بردن افراد این جوامع از محصولات باکیفیت، سایت‌هایی در این کشورها تاسیس کرده و تولید بعضی محصولاتش را به صورت اختصاصی به این سایت‌ها می‌سپارد. تویوتا گلانزا، یکی از این محصولات است که البته در بین تویوتاهای ناشناخته در جهان قرار می‌گیرد.

کمپانی رنو

شرکت خودروسازی رنو فرانسه نیز فعالیت‌های قابل توجهی در زمینه خیریه داشته است. موسسه خیریه رنو با حمایت از افراد آسیب‌پذیر برای رسیدن به جایگاه خود در زمینه‌ کاریشان، اقدامات زیادی انجام می‌دهد. ایجاد پل ارتباطی بین آموزش و اشتغال و همچنین، مشاوره و حمایت از افراد آسیب‌پذیر برای بازگشت و یا یافتن شغل، یکی از کارهای مهم این شرکت است.

شرکت رنو از انجمن‌های محلی سراسر فرانسه که ایجاد شغل می‌کنند، حمایت می‌کند. پروژه‌ آنها را ارزیابی می‌کند و با وام افتخاری بدون بهره و وثیقه، آن‌ها را تامین مالی می‌کند. در سال ۲۰۱۹ چهل درصد از مدیران این پروژه‌ها زنان بودند. شرکت رنو از مشاغل ایجاد شده توسط زنان ، حمایت بیشتری می‌کند. با شعار«طرح ابتکاری فرانسه» تلاش دارد تا در زمینه و کمک به کارآفرینی زنان (آگاهی بخشی، اطلاع رسانی، تامین مالی و پشتیبانی) فعالیت بیشتری کند.

در همین راستا، رنو سایت‌های فعالی در کشورهای در حال توسعه و بعضاً جهان سوم دارد که تولید محصولات اقتصادی خود را به این سایت‌ها می‌سپارد. رنو ترایبر یکی از این تولیدات است.

اکنون قصد داریم این دو محصول از رنو تویوتا را که خاستگاه مشترک تولیدی دارند با هم مقایسه کنیم. با ما همراه باشید.

معرفی Toyota Glanza

این اولین محصول است که توسط تویوتا و سوزوکی در هند عرضه می‌شود و یکی از پرفروش‌ترین‌های این کمپانی در هند و کشورهای جنوب شرق آسیا بوده است. البته باید گفت تا به حال  تست تصادف برای این خودرو انجام نشده ولی ماشین‌های تویوتا به طور استاندارد به ویژگی‌های ایمنی مانند کیسه هوای دوگانه جلو، ABS با EBD, قفل صندلی کودک ISOFIX و سنسورهای پارک عقب مجهز هستند.

این محصول در ظاهر جذاب است و خوب به نظر می‌رسد، اما پیرو طراحی‌های محافظه‌کارانه تویوتا قدم برمی‌دارد. از ویژگی‌های آن می‌توان به نمایشگر مرکزی و صندلی‌ها پارچه‌ای اشاره کرد.

منبع: (https://divar.ir/s/mashhad/car/toyot)

معرفی Renault Triber

این خودرو در کارخانه اتحاد رنو-نیسان در اوراگام تولید می‌شود. این Compact MPV که در واقع برای بازار هند تولید شده‌اند، قدرت و عملکرد بسیار خوبی دارند. همچنین کابین جادار و راحتی را در اختیار راننده و سرنشینان قرار می‌دهند.

فضای کابین با تودوزی‌های پارچه‌ای سه‌بعدی صندلی‌ها که در پنل درها نیز به کار رفته‌اند چشم‌نواز شده است. نمایشگر اطلاعات چند منظوره TFT نیز از دیگر ویژگی‌های این کابین است. در نمای بیرونی نیز تزئینات کرومی مانند دستگیره‌ها و نوار ترمز از جذابیت‌های خودرو محسوب می‌شوند.

منبع: (https://divar.ir/s/mashhad/car/renault)

مشخصات فنی تویوتا گلانزا

موتور ۱.۲ لیتری ۴ سیلندر بنزینی خطی تویوتا گلانزا قادر به تولید ۱۸۹ اسب بخار قدرت بوده و با یک گیربکس ۵ سرعته اتوماتیک همراه می‌شود. حداکثر سرعت ۱۸۰کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا صد کیلومترش ۱۳.۱ ثانیه است. حجم مخزن بنزین آن نیز ۳۷ لیتر است. چراغ‌ها و مه‌شکن‌های LED ، رینگ‌ها آلیاژی با برش الماس، سیستم کیلس، صندلی برقی راننده و سرنشین جلویی، برخی از امکانات تویوتا گلانزا هستند.

همچنین گلانزا به نشانگر تعویض دنده و رادار خروج از خطوط، GPS، دوربین دید عقب، سنسور پارک جلو و عقب مجهز است. این خودر از سیستم هوشمند بسته نشدن شیشه پنجره در زمان وجود جسم خارجی نیز بهره می‌برد. سیستم ترمز اضطراری ABS ،EBD و ترمز کمکی نیز از دیگر دارایی‌های آن محسوب می‌شوند.

منبع: (https://divar.ir/car/prices)

مشخصات فنی رنو ترایبر

حجم موتور ۳ سیلندر بنزینی رنو ترایبر تنها ۹۹۹ سی‌سی است. سقف قدرت این موتور نیز فراتر از ۷۲اسب بخار نمی‌رود. رنو ترایبر از یک گیربکس ۵ سرعته اتوماتیک بهره می‌بر و حداکثر سرعتش ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت است. شتاب صفر تا صد کیلومتر ۱۷.۳ ثانیه است و حجم باکش نیز ۴۰ لیتر است.

رنو ترایبر به ریل‌های سقفی با ظرفیت حمل بار ۵۰ کیلوگرم مجهز شده است. GPS و کیسه هوای سرنشین‌های جلو و کناری و دوربین دید عقب بخشی از امکانات آن هستند. ترمزهای جلو و عقب این خودرو از نوع دیسکی هستند.

شاید دوست داشته باشید بخوانید:  جدیدترین روش قیمت‌گذاری انواع خودروی کارکرده
برنامه تست آیین نامه 1402

آزمون شبیه سازی شده که می توانید قبل از ازمون اصلی خودتان را محک بزنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا