چگونه کتاب آیین نامه رانندگی را بخوانیم ؟

به نظر شما بهترین روش برای مطالعه کتاب راهنمایی رانندگی و کسب نمره قبولی چیست ؟ در این مطلب قصد نداریم به روش خواندن کتاب آیین نامه بپردازیم بلکه می خواهیم یکی از بهترین روش های یادگیری کتاب آیین نامه را با هم مرور کنیم.

چگونگی خوتاندن کتاب آیین نامه رانندگی

اگر شما هم جز هنرجویان آزمون آیین نامه راهنمایی و رانندگی هستید و دوست دارید به راحتی کتاب آیین نامه را یاد گرفته و در آزمون آن قبول شوید بهتر است همه وقت خود را برای مطالعه کتاب آیین نامه نگذارید و از راه دیگری که هم سرعت شما را بالا ببرد و هم بتوانید موفقیت تان را تضمین شده تلقی کنید، برای یادگیری استفاده نمایید.
حال با خودتان فکر می کنید که آیا با توجه به تیتر مطلب، جمله را درست متوجه شدید؟ بله کاملا درست فهمیدید!
این روزها با توجه به سایت های گوناگون و نمونه سوالات معتبر آن ها برای یادگیری کتاب آیین نامه رانندگی دیگر لازم نیست همه 220 صفحه را بخوانید تا 100 درصد در آزمون آیین نامه راهنمایی رانندگی قبول شوید.

همچنین پیشنهاد می کنم ببینید: آموزش و یادگیری آیین نامه رانندگی (رایگان)

در ادامه شما را با ساده ترین و بهترین روش برای یادگیری کتاب آیین نامه آشنا می کنیم.

چرا تنها خواندن کتاب آیین نامه برای قبولی در این آزمون کافی نیست؟

طبق آمار گرفته شده از هنرجویان در سال ها و دوره های مختلف، مشخص گردید که از هر 100 نفر شرکت در آزمون آیین نامه که تنها کتاب آیین نامه را مطالعه کرده اند، فقط 20 یا 30 نفر آن ها موفق به کسب نمره قبولی شده بودند.

با این آمار یعنی بیشتر از 70 نفر در این آزمون متاسفانه مردود می شوند. حتی پیش می آید که از همین تعداد زیاد افرادی باز کتاب را مطالعه کرده و بارها در آزمون آیین نامه رانندگی شرکت می کنند ولی مجددا مردود می شوند.

آیا مشکل از کتاب آیین نامه است؟

خیلی از افراد بعد از خواندن این مطالب با خود تصور می کنند که اشکالی در کتاب آیین نامه وجود دارد و عده دیگر این برداشت را دارند که افراد نمی توانند مطالب کتاب آیین نامه را به درستی یاد بگیرند.
طبق بررسی های به عمل آمده در زمینه یادگیری کتاب آیین نامه محققان به این نتیجه رسیدند که 3 دلیل مهم باعث می شود تا اکثر افراد در آزمون آیین نامه رد شده و مردود شوند. در ادامه با هم به بررسی و معرفی این سه دلیل خواهیم پرداخت:

دلایل مهم مردودی در آزمون آیین نامه

1. اولین و مهمترین علت مردودی هنرجویان در این آزمون را می توان به حجم کتاب آیین نامه راهنمایی رانندگی نسبت داد. این کتاب در حدود 220 صفحه بوده و بیشتر مطالب آن برای خیلی از افراد پیچیده و گنگ به نظر می رسد.
در حقیقت بعضی از افراد بیشتر مطالب کتاب را به خوبی متوجه نمی شوند. همین موضوع باعث شده تا نتوانند مطالب کتاب آیین نامه را به درستی یاد بگیرند و در زمان آزمون آیین نامه تست ها را درست نمی زنند و مردود می شوند.

2. دلیل دومی که هنرجویان را وادار به دادن امتحان مجدد آزمون آیین نامه می کند این است که خیلی از مطالب، تابلوهای راهنمایی رانندگی و علائم موجود در کتاب آیین نامه از نظر ظاهری شبیه به هم هستند. همین موضوع دلیل خوبی است تا بگوییم کارآموز در زمان یادگیری دچار خیلی از سختی ها و دشواری ها می شود. همین طور باعث شده افراد در زمان آزمون آیین نامه و موقع پاسخ دادن به سوالات دچار تردید و شک شوند و نتوانند گزینه صحیح را با اطمینان انتخاب کنند. این موضوع هم در پایان باعث مردودی خیلی از شرکت کنندگان در آزمون آیین نامه راهنمایی رانندگی می شود.

3. سومین علتی که می توان به نوعی آن را هم مهمترین عامل برای مردودی اکثر افراد در آزمون آیین نامه دانست فراموشی مطالب در سر جلسه آزمون می باشد. حتی فردی که به صورت مکرر و بارها کتاب را به طور کامل مطالعه کرده و فکر می کند کل آن را دقیق یاد گرفته، در زمان حضور در جلسه متاسفانه بسیاری از مطالب را فراموش می کنند. همین خود می تواند باعث ایجاد استرس و دلهره در شخص شده و توانایی پاسخ گویی به بقیه سوالات را هم نداشته باشد و حتی به برخی از سوالات آزمون آیین نامه جواب و پاسخ اشتباهی بدهد.

شاید دوست داشته باشید بخوانید:  دانلود کتاب آیین نامه پایه 2

علت فراموشی مطالب در سر جلسه آزمون آیین نامه چیست؟

مهمترین دلیلی که می تواند باعث فراموشی مطالب خوانده شده شود این است که فرد آن ها را تنها در حافظه ی کوتاه مدت خود ثبت کرده است. پس خیلی زود بسیاری از مطالب کتاب آیین نامه فراموش می شود و نمی تواند در بین اطلاعات باقی مانده در حافظه جواب های صحیح را پیدا کند.
البته این کاملا واضح است که حتی افرادی که چندین بار کل کتاب آیین نامه را می خوانند باز بعد چند روز آن را فراموش کرده و نتوانند مطالب را به یاد بیاورند.
در ادامه با هم به بررسی بهترین روش یادگیری کتاب آیین نامه راهنمایی رانندگی می پردازیم.
ان شالله کمک هر چند کوچکی به شما هنرجوی گرامی کرده باشیم تا قدمی برای کسب موفقیت و اخذ گواهینامه بردارید.

بهترین روش یادگیری کتاب آیین نامه

در واقع سریعترین، بهترین و مطمئن ترین روش یادگیری کتاب آیین نامه راهنمایی رانندگی، یادگیری از راه خواندن تست های 4 گزینه ای آیین نامه می باشد. در حال حاضر موثرترین روش یادگیری در اکثر موارد و توصیه شده به دانش آموزان و دانشجویان، یادگیری با مطالعه تست های 4 گزینه ای می باشد.
زیرا در این شیوه شما هم می توانید مطالب کتاب آیین نامه را خیلی زود و راحت یاد بگیرید و هم مطالبی که یاد گرفته اید به خوبی در حافظه ی بلند مدت شما برای همیشه ثبت می شود و سال ها در ذهن تان باقی می ماند.

خلاصه کتاب ایین نامه

اگر شما هم تصمیم دارید کل کتاب آیین نامه را در زمان کم و بدون خواندن حتی یک صفحه از آن یاد بگیرید ما به شما توصیه می کنیم نمونه سوالات آیین نامه را که در همین سایت در اختیار تان قرار گرفته مطالعه کرده و سپس در یک فضای مانند فضای امتحان به تک تک سوالات پاسخ دهید تا بیشتر از قبل به نکات قوت و ضعف خود پی ببرید و تا قبل از آزمون در صدد رفع اشتباهات باشید.

ما به هیچ عنوان برای قبولی به شما توصیه نمی کنیم که کل کتاب را مطالعه کنید. زیرا با این کار فرصت زیادی از شما گرفته شده و از آزمون شهر غافل می شوید.



پیشنهاد خواندن مطالب مرتبط :

آزمون آیین نامه آنلاین

علائم راهنمایی و رانندگی

برنامه تست آیین نامه 1402

آزمون شبیه سازی شده که می توانید قبل از ازمون اصلی خودتان را محک بزنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا