10 مورد از بهترین فیلم‌هایی که دربارۀ اتوموبیل ‌رانی ساخته شده‌اند

گرچه تعداد فیلم‌های خودرویی یا همان فیلم‌هایی که اتوموبیل رانی موضوع اصلی آنهاست خیلی بیشتر از این صحبت‌هاست، اما در این مقاله با بهترین‌های این ژانر آشنا می‌شویم. با ما همراه باشید.

بهترین فیلم‌های اتوموبیل ‌رانی

سنا (Senna)-2010

این فهرست را با یک مستند شروع میکنیم. بله! مستندی که دربارۀ فردی افسانه‌ای ساخته شده است و او کسی نیست جز رانندۀ فوق ستارۀ برزیلی، آیرتون سنا قهرمان سه دوره مسابقات فرمول یک، که نه تنها بخاطر سرعت زیادش در رانندگی، بلکه بخاطر شخصیت خاص و پیچیده‌اش شهرت داشت. او در سال 1994 یعنی زمانی که تنها 34 سال داشت در مسابقات فرمول یک سن مارینو تصادف کرد و از دنیا رفت. با این حال، زندگی سنا آنقدری برای فیلمسازها جذاب بود که یک فیلم مستند برای علاقه‌مندانش ساختند.

رانندگی (Drive)-2011

گرچه این فیلم با بازی رایان گاسلینگ به اندازۀ دیگر فیلم‌های موجود در این لیست دربارۀ اتوموبیل‌رانی نیست، اما صحنه‌هایی دارد که آن را در  این فهرست جای می‌دهد: از ماشین‌سواری‌های کلاسیک در گاراژ شانون (با بازی برایان کرانستون) گرفته تا رالی دیوانه وار بین یک فورد موستانگ و یک کرایسلر 300، که سکانس‌های خیلی جذابی هستند. درواقع وقتی که فیلم را با یک شورلت ایمپالا شروع می‌کنی و همچنان می‌توانی بیننده را پای تصویر میخکوب کنی، یعنی کارت را بلد هستی.

سریع و خشن 5 (Fast 5)- 2011

درست برعکس فیلم «Drive» این فیلم تماماً در مورد اتوموبیل‌رانی است: از پورشه و نیسان گرفته تا  تراداین گورکا و دوج چارجر. اگر میخواهید رانندگی دیوانه‌وار دواین جانسون (راک) را ببینید، جای دیگری نروید! راستی، نظرتان چیست اگر بگوییم که دو خودروی دوج چارجر یک خزانه بانک را تا ریو دوژانیرو با خودشان حمل می‌کنند؟ یا تا بحال فکر کرده‌‌اید که  جوردانا بروستر  چگونه قرار است یک فورد GT40 را براند؟ اگر شما هم کنجکاو شده‌اید، حتما این فیلم را که بهترین فیلم فرانچایز «سریع و خشن»  است تماشا کنید.

جالب ترین مطالب: تماشای فیلم و سریال آنلاین در فیلیمو

شتاب (Rush)-2013

درحالیکه فیلم سنا (Senna) مستندی است که شبیه به یک فیلم عادی به نظر می‌رسد، «شتاب» بیشتر شبیه به یک مستند است (البته یک مستند کاملاً اکشن). دنیل برول و کریس همسورث هردو در نقش‌های خودشان یعنی نیکی لائودا و جیمز هانت بسیار درخشان ظاهر شده‌اند و در عین حال علاقۀ ران هاوارد، کارگردان این فیلم به اتوموبیل و مسابقات رالی با صحنه‌های گیرا و پر سروصدای اتوموبیل‌رانی کاملاً واضح است. اگر بپرسید که بهترین بخش فیلم کجاست، باید بگوییم همان سکانسی که چند خودروی فراری، مک‌لارن و حتی بک تایرل شش چرخ باهم مسابقه می‌دهند.

مکس دیوانه (Mad Max)-2015

فیلم مکس دیوانه یا مد مکس یک فیلم ماشینی اکشن و پسا رستاخیزی است. سرمایه‌گذاری بر ساخت این فیلم توسط شرکت های کندی میلر میتچل و رت پک- دان انترتینمنت انجام شده و بودجه کلی صرف شده برای خلق این اثر ۱۵۰ میلیون دلار بوده است. سکانس های بسیار هیجانی که مولفه هایی مثل ماشین های سنگین و آفرود ها بخش اصلی آن ها را تشکیل می‌دهد مهم ترین صحنه های فیلم محسوب می‌شود. شاید وجود چنین سکانس هایی فیلم را در قسمت های مختلفی حال و هوای ماشین بازی را هم در کنار فضای آینده زمین به بیننده بدهد. این فیلم را می‌توانید چندین و چندبار تماشا کنید، اما پیشنهاد میکنیم که بین هربار تماشا 4 تا 6 ماه به خودتان وقت بدهید!

مکس دیوانه

جهنم سبز (Green Hall)-2016

این فیلم هم مثل سنا یک مستند است. پیست اتوموبیل‌رانی نوربورگ‌رینگ (که به جهنم سبز معروف است) یکی از بدنام‌ترین پیست‌های اتومبیل‌رانی جهان است که رانندگان بسیاری در طول مسابقات در آن جان باخته‌اند. در این مستند با رانندگانی که در این مسیر اتوموبیل‌رانی کرده‌اند (از جمله سر جکی استوارت) و همینطور افرادی که در دهکده‌های اطراف این جاده زندگی می‌کنند مصاحبه شده است. این فیلم با فیلمبرداری عالی و همینطور مصاحبه‌هایی که صحبت‌شان را کردیم تصویری واقعی از این مسیر پر پیچ و خم که از میان درختان انبوه عبور می‌کند ارائه داده است.

بیبی راننده (Baby Driver)-2017

این فیلم هم در سبک فیلم «Drive» ساخته شده و حسابی مجذوب‌تان می‌کند. رانندگی پرسرعت به همراه موسیقی، دو مولفه‌ای است که اگر به آنها علاقه دارید حتماً از فیلم لذت خواهید برد. این فیلم پر است از رانندگی‌های دیوانه‌وار و سریع، شلیک گلوله‌ها و ترانه‌هایی کلاسیک که فیلم را تبدیل به یک کنسرت راک کرده است. این فیلم سرگرم‌کننده و جذاب می‌تواند هر بیننده‌ای را به خودش علاقه‌مند کند. رابطۀ عاشقانه میان بیبی و دختر موردعلاقه‌اش، و همینطور ارتباط زیبا میان یک پدرخوانده و پسرش نیز از دیگر جنبه‌هایی هستند که به جذابیت این فیلم افزوده‌اند.

انیمیشن ماشین‌ها 3 (Cars 2)-2017

نمی‌دانیم چگونه، اما به نظر می‌رسد که دیزنی و پیکسار پس از ساخت هر انیمیشن تصمیم می‌گیرند که دنباله‌های آن را تا چندین قسمت بسازند، و جالب اینکه از جذابیت آنها نیز کاسته نمی‌شود. البته این دنباله‌ها همیشه هم موفق نیستند، مثلا انیمیشن ماشین‌ها (2) آنقدرها عالی نبود، اما قسمت سوم این انیمیشن، با یک داستان قوی، تصویرسازی فوق العاده و صداپیشگی‌های جذاب ورق را کاملاً برگرداند. درواقع پیکسار تلاش کرد که با قسمت سوم ناکامی قبلی را جبران کند و در این راه موفق نیز بود. این قسمت درباره‌ ماشینی است که باید با مسائلی مثل فراموش شدن و جایگزین شدن توسط ماشین‌های جوان دست و پنجه نرم کند. تماشای ماشین‌ها در حال مبارزه با چیزهای مثل کنار آمدن با دوران پیری یکی از چیزهایی است که باعث می‌شود این کاراکترها، انسان‌تر به نظر برسند.

هنر مسابقه در باران (The Art of Racing in The Rain)-2019

حتی خواندن رمان The Art of Racing in The Rain هم آدم را برای فراز و نشیب‌های احساسی این فیلم آماده نمی‌کند. این فیلم داستان یک مرد، سگش، خانواده‌اش و ماشین مسابقه‌اش است. بازی درخشان میلو آنتونی ونتیمیگلیا به این راحتی‌ها از ذهن‌تان پاک نمی‌شود و صداپیشگی فوق العادۀ کوین کاستنر به جای انزو، سگ قصه نیز یکی از نقاط برجسته فیلم است

فورد در برابر فراری (Ford vs Ferrari)-2019

فیلم فورد دربرابر فراری «Ford vs Ferrar» به ماجرای رقابت خودروسازان مشهور آمریکا و ایتالیا برای موفقیت در مسابقه‌ لمان ۲۴ ساعته در سال‌های ۱۹۶۵ و ۱۹۶۶ می‌پردازد. در این فیلم مت دیمون در نقش کارول شلبی (بنیان‌گذار خودروسازی شلبی و برند مشهور تیونینگ خودرو)، کریستین بیل در نقش کن مایلز (راننده‌ی تیم فورد در مسابقات لمان سال ۱۹۶۶) و جون برنتال در نقش لی یاکوکا (مدیر ارشد فورد و پروژه‌ی موستانگ) حضور دارند. علاقه‌مندان به تاریخچه صنعت خودروسازی، فناوری‌های مرتبط با مدل‌های اسپرت و نمونه‌های کلاسیک ساخت فورد و فراری، بدون شک از تماشای این اثر سینمایی لذت خواهند برد.​

شاید دوست داشته باشید بخوانید:  خودرو های بازیگران مشهور جهان
برنامه تست آیین نامه 1402

آزمون شبیه سازی شده که می توانید قبل از ازمون اصلی خودتان را محک بزنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا