راحت ‌ترین کشورها برای گرفتن گواهینامه رانندگی  

 به جرات می توان گفت که گرفتن گواهینامه در ایران در چند سال‌ های گذشته دارای پیچیده‌ ترین و  سخت ‌ترین مراحل و پروسه ها برای هر فردی که تصمیم به این کار را دارد، شده است. از طرف دیگر هر روز مبلغ و هزینه گرفتن این مدرک هم بیشتر می شود، ولی نباید فراموش کنیم با همه این مشکلات داشتن گواهینامه رانندگی از ملزومات و مهارت‌ های زندگی فردی هر شخص به حساب می آید.

راحترین کشورها در گرفتن گواهینامه رانندگی

بیشتر افرادی که گواهینامه گرفته ‌اند خاطرات تلخ وشیرینی از روزهای یادگیری و امتحان برای خود دارند. در زمان های قدیم‌ برای امتحان عملی باید به شهرک آزمایش می‌ رفتیم و در نوبت بودیم. ولی این روزها با زیاد شدن آموزشگاه‌ های راهنمایی و رانندگی هر شخص می تواند به نزدیک آموزشگاه محل زندگی خود مراجعه و بعد از ثبت نام و گذراندن کلاس ها لازم در همان مکان امتحان بدهد.

شاید دوست داشته باشید بخوانید:  سخت‌ ترین کشورها برای گرفتن گواهینامه رانندگی

در قانون جدید محدودیت هایی برای افرادی که تازه گواهینامه می گیرند وجود دارد، برای مثال تا سه ماه اجازه رانندگی به تنهایی ندارند و یک فرد با تجربه دارای گواهینامه پایه دو یا سوم باید در کنار آن ها در حین رانندگی باید حضور داشته باشد. همین طور افراد تازه کار از ساعت ۱۲ شب تا ۵ صبح حق ندارند رانندگی کنند و تا ۱ سال هم حق رانندگی در خارج از شهر از آن ها گرفته شده است، فقط در صورتی که مسافت طی شده تا ۲۵ کیلومتر در بزرگراه‌ های شهر باشد.

حال با هم راحت ‌ترین کشورها برای گرفتن گواهینامه رانندگی را مروری می کنیم.

همچنین ببینید: آزمون های اصلی آیین نامه

مکزیک

زمان های دور یعنی تقریبا تا سال 2017 در مکزیک اصلا احتیاجی به گذراندن آزمون رانندگی نبود و مدرکی که ثابت کند آن ها توانایی رانندگی دارند وجود نداشت و در نقاط مختلف شرایط گوناگونی بود برای مثال  تست خون (برای مشخص شدن فرد در هنگام تصادف) یا در موارد دیگر تنها با پرداخت مبلغ تعیین شده ای که برای کارت گواهینامه رانندگی از قبل مشخص کرده اند ، فرد به راحتی می تواند پشت فرمان ماشین خود بنشیند. شاید باور کردنی نباشد ولی برای گرفتن گواهینامه در این کشور سن قانونی مشخص نشده است و فقط با اعلام کردن فرد که قادر است رانندگی کند کافی است تا بعد از امضاء یک سری مدارک، گواهینامه خود را دریافت نماید. خیلی از مکزیکی ها از سن ۱۶ سالگی شروع به گرفتن گواهینامه ای که تنها 1 سال اعتبار دارد می کردند ولی در سن 18 سالگی یک گواهینامه نوع A با اعتبار ۳ سال برای آن ها صادر می شود. در پایتخت مکزیک بیشتر از ۲۱ میلیون نفر زندگی می‌ کنند. یکی از مشکلات مکزیکو سیتی  داشتن آلودگی هوای زیاد ست. به خاطر همین دولت به تازگی شروع به تشویق شهروندان خود برای رانندگی نکردن یا حداقل استفاده از ماشین خود به مدت یک روز در هفته کرده است.

با وجود این هم اکنون ، مقامات ارشد مکزیکو سیتی (پایتخت این کشور) در تلاش برای ساماندهی وضعیت دریافت گواهینامه در این کشور هستند. در حال حاضر با وضع قانونی گذراندن آزمون رانندگی برای همه افراد اجباری شده است. طبق این قانون، متقاضیان گواهینامه رانندگی حتما باید در کلاس های آموزشی شرکت کنند و بعد از گذراندن آزمون تئوری و آزمون عملی با نمره قبولی موفق به اخذ مدرک می شوند.

ژاپن

در کشور ژاپن قوانین رانندگی هم مثل شخصیت و رفتار آن ها دارای نظم زیادی است. دقیقا برعکس کشور ما ایران که در یک زمان خودروها با سرعت زیاد به طرف هم حرکت می کنند و ادعای رعایت قوانین را داشته و مشکل را از طرف مقابل می دانند که این کار باعث به وجود آمدن تنش  و ترافیک ‌های بسیار سنگین می‌ شود . ولی در عوض اگر در ژاپن ترافیکی در یک مکان به وجود بیاید تنها به علت باریک بودن راه ها است.

ژاپنی ها  برای گرفتن گواهینامه دو راه  برایشان وجود دارد، اولین راه فرد می تواند با ثبت نام در  آموزشگاه‌ های راهنمایی و رانندگی بدون گذراندن امتحان شهری، گواهینامه خود را بگیرید. راه دوم خود اظهاری به این صورت که فرد بعد از اعلام آمادگی برای بلد بودن رانندگی با گذراندن آزمون تئوری و عملی و طی کردن این مراحل با موفقیت مدرک رانندگی خود را دریافت خواهد کرد. اگر شما از افراد خارجی باشید که می خواهید گواهینامه خود را در کشور ژاپن بگیرید باید بیش از ۷۰۰۰ دلار هزینه کنید.

همچنین ببینید: تابلوهای راهنمایی رانندگی

دانمارک

در دانمارک گرفتن گواهینامه مراحل مفصل و  طولانی تری دارد. جالب ترین قانون را می توان در این کشور مشاهده کرد به این صورت که ساکنین آن تا قبل از سن 17 سالگی اجازه گرفتن گواهینامه رانندگی را ندارند ولی می توانند در 16 سالگی تراکتور برانند. آن ها ملزم به گذراندن ۲۸ ساعت کلاس تئوری و ۷ ساعت آموزش کمک های اولیه هستند. متقاضیان باید رانندگی در مسیرهای لغزنده را تمرین کرده و با مهارت کامل در مانورهای آموزشی ویژه مانند دنده عقب رفتن در مسیر مارپیچ، رانندگی در مسیری به شکل هشت انگیسی شرکت کنند. همه این آموزش ها و گذراندن آزمون کتبی با موفقیت قبل از شرکت در امتحان عملی رانندگی لازم و ضروری است.

 برای اینکه گواهینامه در این کشور را دریافت کنید باید تعداد ساعات مشخصی را برای یاد گیری سپری نمایید، از افراد آزمونی شبیه رانندگی گرفته شده و در صورت قبولی، اجازه ورود به آزمون شهری داده می شود. اگر شما هم قصد داشتن گواهینامه رانندگی دانمارکی دارید حدود ۲۰۰۰ دلار باید هزینه کنید. گواهینامه گرفته شده برای شما تا ۷۰ سالگی اعتبار دارد و پس از  70  سالگی فرد باید هر دو سال یک بار امتحان‌ های مشکلی را بگذرانند تا بتوانید گواهینامه خود را داشته باشد.

برنامه تست آیین نامه 1402

آزمون شبیه سازی شده که می توانید قبل از ازمون اصلی خودتان را محک بزنید

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. باسلام ازنظرمن تمدید گواهینامه خانم پس از پایان تحصیل منوط به اولین سال صدور گواهینامه می‌باشد و رد پای دشمنان به اسم سناتور به گوش می‌رسد در واقع میگویند سناتور 110 ایراد پیدا میکند.

  2. باسلام ازنظرمن تمدید گواهینامه خانم پس از پایان تحصیل منوط به یادآوری اولین دوره قبولی در تعلیم رانندگی می‌باشد و چون تاریخ‌های بعدی مستقر شد از کارت ماشین تا کارت دانشجویی ایراد پیدا کرد و اینکه بصورت دائم و ذکر پایه تحصیلی برای رفع اشکال فکری ریاضی و برای تردد در مکان شغل نه پارکینگ عمومی و یاد آور شرکت وشاغل بودن او باشد تاضریب خطا در تمام نقاط کم شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا