فاصله شیراز تا بندر عباس با اتوبوس

تجارت، دریا و بندر سه کلمه‌ای است که می‌توان با آن‌ها بندرعباس را معرفی کرد. بندرعباس یکی از مهم‌ترین شهرهای جنوبی کشور از نظر تجارت است و البته این اهمیت را مدیون اسکله شهید رجاییست که در آن‌جا ساخته شده. اسکله شهید رجایی بزرگ‌تر‌ین اسکله واردات و صادرات ایران است. اما این تنها دلیل اهمیت بندر عباس نیست.

بندر عباس بیشترین خط ساحلی را با دریای خلیج فارس دارد. همچنین رو‌به‌روی تنگه هرمز یکی از استراتژی‌ترین تنگه‌های حال حاضر دنیا است و همین اهمیت بندرعباس را افزایش می‌دهد. مسافران زیادی برای بازدید از بندرعباس به این شهر سفر می‌کنند. در این بین اما مردم شیرا به دلیل فاصله کم و شباهت آب‌و‌هوایی بیشتر مایل به سفر به بندرعباس هستند. در این مطلب قصد معرفی مسیر، فاصله بین این دو شهر و مدت زمان سفر با اتوبوس و ماشین شخصی در این مسیر را داریم. با ما همراه باشید.

دو مسیر از شیراز به سمت بندر عباس وجود دارد. یکی از شهرهای داراب و دیگری از جهرم عبور می‌کند. در این متن، نام این دو مسیر را با اسامی همین شهرها بیان می‌کنیم. شما می‌توانید برای سفر به این شهر بندری بلیط اتوبوس شیراز بندر عباس را از https://www.alibaba.ir/bus/SYZ-64310000  بخرید و در جاده جهرم و داراب به شیراز بروید.

جاده جهرم

مسیر جهرم جاده‌ای به‌طول 575 کیلومتر است که کوتاه‌ترین مسیر از شیراز به بندر عباس به حساب می‌آید. طبق شرایط آب‌و‌هوایی هر دو استان، نباید هوای جاده سرد یا معتدل باشد، بلکه ماننده بندر و شیراز گرم و مرطوب است. این جاده امکانات رفاهی متفاوتی ندارد و در قسمت‌ اعظم مسیر حتی پمپ بنزین هم نیست، پس هنگام سفر از این جاده حواستان به مقدار بنزین در بارک باشد. مسیر جهرم برای افرادی که با اتوبوس از آن عبور می‌کنند حدود 7 ساعت و برای رانندگی با ماشین شخصی 6 ساعت طول می‌کشد. در این جاده از شهر‌های معروف و خاصی عبور نمی‌کنید، اما در ادامه بعضی از شهرها را معرفی می‌کنیم.

جهرم

تقریبا می‌توان گفت تنها شهر بزرگ این مسیر، جهرم است. یکی از شهرهای استان فارس که بزرگ‌ترین شهر جنوبی کشور هم نام دارد. جهرم را همه با مرکبات و خرما می‌شناسند به همین دلیل به بزرگ‌ترین باغ‌شهر ایران هم معروف است. شهر جهرم مکان‌های تاریخی و تفریحی زیادی دارد که می‌توانید در صورت سفر از این مسیر از آن‌ها بازدید کنید و لذت ببرید.

مسیر داراب

مسیر دیگری که از شیراز به سمت بندر عباس می‌رود جاده داراب است. مسیر داراب از نظر امکانات رفاهی شرایط بهتری نسبت به مسیر دیگر بین این دو شهر دارد. امکاناتی نظیر درمانگاه‌ها، تعمیرگاه، جایگاه‌های سوخت، استرحتگاه و نمازخانه‌ها در جای‌جای این خیابان ساخته شد‌اند. 577 کیلومتر طول جاده است که فقط 2 کیلومتر از مسیر دیگر بیشتر است. مدت زمان رانندگی در این جاده تفاوتی با مسیر جهرم ندارد، اما شهرها و جاذبه‌های گردشگری این مسیر با جاده جهرم بسیار متفاوت است. در ادامه شهر‌ها و مکان‌های گردشگری مسیر داراب را بیشتر توضیح می‌دهیم.

مقاله مرتبط: هتل زندیه شیراز را میشناسید؟

دریاچه مهارلو

یکی از قشنگ‌ترین دریاچه‌های ایران و حتی جهان، دریاچه صورتی شیراز است که در این جاده قرار دارد. زمانی‌که فقط چند کیلومتر بعد از شیراز هستید و در بزرگراه فسا – بندر عباس قرار گرفتید چشمتان به دریاچه صورتی مهارلو می‌افتد. رنگ بی‌نظیری که البته به دلیل تبخیر آب دریاچه و وجود آبزیبان مخصوص دریاچه آب شور بوجود می‌آید، شاهکار خلقت است. موقعیت دریاچه، کنار جاده داراب و بعد از روستا‌های درمشور علیا و سفلا است.

دریاچه مهارلو
دریاچه مهارلو

شهر فسا

یکی از شهرهای بزرگ استان فارس که بین شیراز و بندر عباس قرار دارد، فسا است. مردم فسا که جمعیتی بالغ بر ده هزار نفر دارند در شهری که قدمتش به دوران پیش از اسلام بر می‌گردد، همواره از بازدید کنندگان زیادی پذیرایی می‌کنند. مخصوصا باستان‌شناسان و افراد عالاقه‌مند به باستان‌شناسی در این شهر ساکن می‌شوند و تپه شهر‌ها و سر نخ‌های باستانی را برسی می‌کنند.

شهر داراب

شهر داراب دیگر شهر مهمی است که در مسیر بین شیراز و بندر عباس قرار دارد. این شهر ماننده فسا قدمت بسیار زیادی دارد و باستان‌شناسان زیادی در آن‌جا زندگی می‌کنند. داراب یک ویژگی غیر‌قابل چشم‌پوشی دارد و آن تنگ رغز است. رغز مجموعه کوهستانی پر از چشمه و آبشار است. در تنگ رغز قریب 30 آبشار و چشمه پشت سر هم و درمحاصره کوه‌ها وجود دارد که به لطف گسترش طبیعت‌گردی در ایران همه آن‌ها در دسترس هستند؛ البته برای رفتن به آن‌جا به ابزار خاص کوهنوردی احتیاج دارد.

تنگ رغز

جمع بندی

اگر هنوز تصمیم خود را برای انتخاب مسیر و وسیله نقلیه سفر به بندر عباس نگرفتید توصیه‌های ما را برای انتخاب آن‌ به‌کار ببندید. مسیر‌های منتهی به بندرعباس همیشه پر از تریلی‌ها برای باربری است که به سمت بندر شهید رجایی حرکت می‌کنند. این یکی از مشکلات هر دو جاده است و با این عیب، خطر رانندگی با ماشین شخصی بیشتر می‌شود. راهی که ما به شما پیشنهاد می‌کنیم، سفر با اتوبوس است. شما می‌توانید بلیط اتوبوس شیراز بندر عباس را تهیه کنید و بدون ترس از رانندگی بین تریلی‌ها به مقصد برسید.

اگر خرید بلیط اتوبوس در پایانه‌های مسافربری برای شما سخت است، می‌توانید از طریق سایت‌های فروش بلیط، اقدام کنید. مثلا وارد سایت علی بابا شوید و کمتر از ده دقیقه بلیط اتوبوس بندرعباس شیراز (https://www.alibaba.ir/bus/64310000-SYZ) یا هر جای دیگر را بخرید و برای رسیدن به اتوبوس، به‌موقع حرکت کنید.


شاید دوست داشته باشید بخوانید:  نحوه استفاده درست از کولر ماشین
برنامه تست آیین نامه 1402

آزمون شبیه سازی شده که می توانید قبل از ازمون اصلی خودتان را محک بزنید

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. چرا‌اطلاع‌غلط‌میدهید‌خودشهرستان‌فسا‌بدون‌روستاهاش‌دویست‌هزارنفر‌جمعیت‌دارد‌ده‌هزارنفر‌فقط‌یک‌روستای‌فسا‌‌جمعیت‌دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا