جدیدترین روش قیمت‌گذاری انواع خودروی کارکرده

شاید اگر ده یا پانزده ‌سال پیش تصمیم به خرید خودرو می‌گرفتید، اکثریت ماشین صفر را به شما پیشنهاد می‌دادند. چرا که خودروهای صفر عموما کم‌دردسرتر، کم‌خرج‌تر و سرپاتر هستند. اما امروزه به دلایل متعددی، خرید خودروهای کارکرده اولویت خاص خود را پیدا کرده‌اند.

جدیدترین روش قیمت‌گذاری انواع خودروی کارکرده

توقف واردات خودرو و نبود نمونه‌های صفر خارجی، افت کیفیت ساخت و مونتاژ خودروهای داخلی به دلیل وضع تحریم‌های صنعت خودروسازی و آشفتگی بازار خودرو از دلایلی هستند که رونق بازار خرید و فروش نمونه‌های کارکرده را افزایش داده اند. بالا رفتن قیمت خودروهای صفر داخلی و البته غیر منطقی بودن این قیمت‌ها نیز مزید بر علت در این زمینه هستند؛ چرا که از نظر بسیاری کارشناسان برای مثال خرید یک پرشیای صفر، به قیمت حدود ۲۰۰ میلیون تومان معقول و حساب‌شده نیست.

در این مواقع است که، خرید خودروهای کارکرده سلامت و کم‌کارکرد طرفداران بیشتری پیدا می‌کند.

نیاز به قیمت‌گذاری دقیق

در واقع، از نظر افرادی که طرفدار خرید و فروش خودروهای کارکرده هستند، قیمت ماشین دست دوم به دلیل افت اولیه معقول‌تر است و هزینه بیهوده بابت صفر بودن آن پرداخته نمی‌شود. این هزینه نیز از این جهت بیهوده به نظر می‌رسد که به دلیل افت شدید کیفیت ساخت خودروهای داخلی، نمونه‌های صفر نیز مخارج بسیاری را بر خریدار تحمیل می‌کنند.

در این میان، پیشنهاد خرید خودروهای خارجی کارکرده به ازای نمونه‌های داخلی بسیار دیده می‌شود. کارشناسان و فعالین حوزه خودرو عموما ارزش خرید نمونه‌های خارجی سلامت و دست دوم را بیشتر از نمونه‌های صفر داخلی عنوان می‌کنند. به این ترتیب، بازار خرید و فروش این خودرو بسیار داغ است. حتی بسیار دیده می‌شود که افرادی برخی مدل‌های قدیمی‌تر بنز یا ب‌ام‌و را خریداری کرده آن‌ها را ارتقا داده و استفاده می‌کنند. هرچند اورهال کردن یک خودروی اروپایی هزینه بالایی دارد، اما از نظر این افراد، نتیجه نهایی بازده چشمگیری در برابر خودروهای چینی و گران قیمت موجود در بازار خواهد داشت.

بر همین اساس، خرید و فروش این نمونه‌های تیونینگ یا اورهال شده نیز رواج خوبی پیدا کرده است. اما موضوع مهم در این میان، قیمت‌گذاری اصولی و دقیق این خودروها به دور از تاثیر سلایق و نظرات فردی است. در واقع در چنین مواردی عموما مالک، ارزش خودروی خود را بالاتر از قیمت واقعی می‌داند و در نتیجه خریدار در خرید مردد می‌شود. این زمانی است که مراجعه به یک منبع معتبر و موثق قیمت گذاری راه‌گشا است.

معمولا در این مواقع از کارشناسی خودرو و قیمت‌گذاری کارشناس کمک گرفته می‌شود. اما هستند کسانی که به این کارشناسان چندان اعتماد ندارند و نگران سوءاستفاده یا کلاه‌برداری‌های مرسوم این بازار هستند. اما استناد به یک سامانه هوشمند غیر انسانی، بهترین منبع برای اطمینان و اعتماد خاطر خریدار و فروشنده خواهد بود.

دقت قیمت‌گذاری آنلاین

نمونه کامل و دقیق این سامانه، جدول قیمت گذاری آنلاین سایت دیوار است که کارآمدی فراوانی در بازار فعلی کشور دارد. به کمک این سیستم، خریدار یا فروشنده می‌توانند با وارد کردن اطلاعات دقیق خودروی مورد نظر، حدود قیمتی آن را که هوش مصنوعی در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد به دست آورند و این قیمت را با نرخ اعلامی از سوی کارشناس مقایسه کنند. به این ترتیب از صحت قیمت اعلام شده اطمینان لازم را پیدا کرده و یا متوجه مغرضانه بودن این قیمت می‌شوند و در نهایت می‌توانند درباره خرید یا فروش خودروی مورد نظر تصمیم آخر را اتخاذ نمایند.

نکته مثبت این سامانه، لحاظ کردن مهم‌ترین شاخصه‌های تعیین قیمت خودرو در کنار مدل و سال ساخت آن است. به این ترتیب که شما می‌توانید براساس میزان کارکرد خودرو، تصادفات احتمالی آن، رنگ شدن یا نشدن بدنه و درصد این رنگ شدگی و مواردی از این دست مظنه قیمت هر خودروی کارکرده‌ای را در اختیار داشته باشید.

صحت و سقم این اطلاعات، که از طریق بررسی و تحلیل داده‌های اطلاعاتی معاملات مشابه انجام شده در دیوار به دست می‌آید، به دلیل دقت بالای نرم‌افزار مربوطه کاملا قابل تایید است و معمولا قیمت اعلامی سامانه با قیمت کارشناسی شده تفاوت خاص و چشمگیری ندارد.

شاید دوست داشته باشید بخوانید:  مقایسه تویوتا گلانزا و رنو ترایبر
برنامه تست آیین نامه 1402

آزمون شبیه سازی شده که می توانید قبل از ازمون اصلی خودتان را محک بزنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا