لاستیک و رینگ اسپرت خودرو چگونه تولید می شوند؟

تولید اولین لاستیک

به طور حدودی با پیدایش شهر و شهرنشینی در قرن‌های گذشته در قاره های مختلف انسان با استفاده از چرخ بسیاری از مشکلات سخت زندگی خود را حل کرد ولی متاسفانه که بیشترین احساس نیاز آن را نیاکان مان در قرن ۱۹ حس می کردند خشک بودن حرکت و و تکان های شدید به وسیله چرخ های چوبی یا فلزی بود

این چرخ ها بسیار زندگی و حرکت‌های انسان به نقاط دیگر جهان را آسان کرد و و استحکام مقبولی داشتند ولی ولی اصلاً سفر راحت و لذت بخشی را برای انسان ارمغان می آورد از همین رو انسان با احساس نیازی روبرو شد که تصمیم گرفت از ایده های جدید استفاده کنند که یکی از این ایده ها را می توان وصل کردن پوست حیوانات از جمله پوست گوسفند به این چرخ ها اشاره کرد که حرکت کردن را بسیار نرم و تکان های اضافه جلوگیری کرد که این ابتکار نقاط ضعف بسیاری را داشت که مثل پاره شدن پوست گوسفند و کند شدن حرکت می باشد

ولی انسان دانا ناامید نشد با ماده‌ای از درخت کائوچو یا رابر توانست ماده ای بسازد بسم لا ستیک که توان عجیب را در صنعت حمل و نقل برایش به ارمغان آورد ولی لاستیک اولیه در گرما و دمای مشخصی کارایی لازم را داشت و در سرما بسیار خشک و شکننده می شوند.

در سال ۱۸۳۹ چارلز گودیر توانست با ارتقای این ماده لاستیکی بسازد که پس از خم شدن و تغییر حالت به حالت اولیه خود باز گردد.

برای مشاهده از انواع لاستیک و رینگ اسپرت به مجله تیونیگ رینگ اسپورت مراجعه نمایید.

انواع لاستیک و رینگ اسپرت

معرفی مراحل تولید تایر یا لاستیک

مرحله یک

در مرحله اول که به مرحله مخلوط شدن معروف است تمامی مواد اولیه با  یکدیگر مخلوط می شوند  و قسمت های مختلف لاستیک را تولید می کنند. از آنجایی که قسمت‌های مختلف لاستیک با یکدیگر خواص فیزیکی و مکانیکی و متفاوتی دارند مواد اولیه انها با درصد متفاوت مخلوط و سپس تولید می شود .

مرحله دوم

در این مرحله قطعات مختلف تایر یا لاستیک ساخته می شوند که هر کدام‌ از انها در بخش های متفاوتی تولید می شوند .

مراحل تولید تایر یا لاستیک

مرحله سوم

در مرحله سوم که همه قسمت ها تولید و به وسیله دستگاه برش شکل و فرم مرد نیاز خود را گرفته اند قطعات روی یک دیگر سوار یا منتاژ می شوند

که عملا‌دیگر تایر مردنیاز ما ساخته شده است .

مرحله چهارم

بعد از مونتاژ قطعات لاستیک روی هم لاستیک حال آماده برای پخت شده است و لاستیک را درون کوره قرار داده و با حرارت می دهند.

با دادن حرارت لاستیک شکل نهایی خود را گرفته و خواص فیزیکی و مکانیکی مورد نیاز خود را بدست می آورد و تمام قطعات آن به یکدیگر می چسبند و حال لاستیک را تست و بسته بندی می کنند و ان را به بازار عرضه میکنند.

در صورت علاقه مندی به نحوه تیونینگ لاستیک و رینگ اسپرت ماشین ، به مجله تیونیگ مراجعه فرمایید

شاید دوست داشته باشید بخوانید:  تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک
برنامه تست آیین نامه 1402

آزمون شبیه سازی شده که می توانید قبل از ازمون اصلی خودتان را محک بزنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا