چطور فرق بین لوازم یدکی اصلی و تقلبی پراید را بفهمیم؟

با توجه به قیمت های سرسام آور خودروهای داخلی به خصوص پراید در چند سال اخیر خرید و فروش خودرو در بین عموم مردم کاهش یافته و بسیاری از مردم سعی در تعمیر و نگهداری خودروی خود دارند. پس شناختن راه هایی که بتوانیم قطعات یدکی تقلبی پراید را از قطعات اصلی تشخیص دهیم بسیار مهم است.

تشخیص قطعات اصلی و تقلبی پراید

یکی از مشکلاتی که دارندگان وسیله های نقلیه همچون پراید با آن مواجه می‌شوند گرانی و بی کیفیت بودن قطعات یدکی این ماشین است.  این گرانی در این سالها ناشی از افزایش ناگهانی قیمت ارز برای خرید و وارد کردن قطعات یدکی و نبود نظارت کافی برای فروش قطعات یدکی اصلی پراید در بازار  است.
در این بین نباید از نقش برخی سوداگران و دلالانی که در واردات قطعات یدکی بی کیفیت نقش بسزایی دارند چشم پوشی کرد. دلالان با وارد کردن کردن قطعات یدکی تقلبی و فروش آن به مشتریان سود هنگفتی به جیب می‌زنند.

ما در ادامه مقاله نحوه تشخیص قطعات یدکی اورجینال از قطعات یدکی بی کیفیت و تقلبی را برای شما توضیح خواهیم داد پس با ما همراه باشید.

مهم ترین دلایل گرانی لوازم یدکی پراید

امروزه داشتن وسیله نقلیه یکی از مهمترین ضروریات در هر خانواده پر جمعیت است. داشتن ماشین دارای برخی معایب از جمله: هزینه استهلاک، تعویض روغن، هزینه بنزین، خراب شدن قطعات خودرو، فرسوده شدن لاستیک ماشین و برخی مزایا مانند:کم شدن هزینه های ایاب ذهاب، نداشتن هزینه کرایه، نداشتن دغدغه فکری برای سفر کردن و برخی مسائل دیگر می‎‌باشد.

قطعا به مرور زمان و با استفاده از خودرو، قطعات یدکی مختلف خراب شده و نیاز به تعمیر یا تعویض دارند تا خودرو بتواند مانند گذشته به خوبی کار کند.
قطعات تقلبی و بی کیفیتی زیادی در بازار وجود دارد که در نتیجه پخش شدن بسیاری از انواع قطعات خودرو  این قطعات هم به دست مشتریان میرسد.

فروش لوازم یدکی اورجینال پراید

این قطعات تقلبی کارایی مشابه نمونه اصلی به خودرو نمی‌دهند و بسیاری از رانندگان خودرو ممکن است از این قطعات برای ماشین خود استفاده کنند. گیج‌کننده‌ترین چیز برای همه دارندگان خودرو در کشور ما، تهیه قطعات یدکی اورجینال است.

زمانی که صاحب خودرو به فکر آماده کردن خودرو برای سفر یا حتی تعویض یکی از قطعات یدکی آسیب‌دیده برای هر قسمتی از خودرو می‌افتد، این سوال برای او پیش می آید که چگونه قطعات یدکی اصلی را از قطعات یدکی بی کیفیت شناسایی کند؟

راه های تشخیص و شناسایی قطعات یدکی اصلی از تقلبی

امروزه قطعات یدکی بی کیفیت پراید در بازار قطعات خودرو کشور رواج پیدا کرده است. زمانی که قطعه ای در داخل جعبه یا بسته‌ای است قطعا نمی‌توانید اورجینال یا تقلبی بودن آن را تشخیص دهید.  اغلب بر روی این جعبه ها نام کشور مبدا یا کشور تولید کننده روی بسته بندی نوشته شده است.

از تکنسین و مکانیک معتبر کمک بگیرید!

شما بیشتر مواقع برای تعویض قطعه خراب شده به  یکی از مکانیکی‌های محله مراجعه می‌کنید، برای مثال اگر ماشین را به یکی از تکنسین های متخصص در این زمینه سپردید، نباید به این فرد بیش از حد اعتماد کنید. چون او می تواند یکی از قطعات یدکی تقلبی را به عنوان اورجینال بر روی ماشین شما نصب کند و بعد متوجه شوید که آن قطعه تقلبی بوده است.

به هولوگرام و نشان استاندارد بسته بندی توجه کنید

اگر شما هم جزو کسانی هستید که به قول معروف خودتان فنی هستید و می توانید قطعه خراب ماشینتان را عوض کنید و فقط لوازم مورد نیازتان را از فروشگاه میخرید، پس باید به هولوگرام و نشان استاندارد روی جعبه توجه کنید تا فروشنده نتواند قطعه تقلبی را به جای قطعه اصلی و با قیمت چند برابر به شما بفروشد.

آسان ترین راه : خرید از فروشگاه معتبر و شناس!!

زمانی که قطعه را از بسته بندی خارج می‌کنید، نمی‌توانید اصل یا بدل بودن آن را تشخیص دهید. یکی از آسان ترین و مطمئن ترین روش ها برای اطمینان از اصل بودن قطعات، خرید آنها از فروشگاه معتبر و شناخته شده است. یکی از معتبرترین فروشندگان لوازم یدکی پراید در تهران، فروشگاه اتوپراید می باشد. شما می توانید از سایت این فروشگاه دیدن نمایید. این فروشگاه در زمینه فروش انواع قطعات یدکی خودروسازی سایپا از جمله لوازم یدکی پراید 131 ، پراید 111 ، تیبا ، ساینا و … از سال 1386 فعالیت دارد و در این سالها با مشتری مداری و کیفیت خوب اجناس توانسته جایگاه خوبی را در میان فروشندگان لوازم یدکی پیدا کند.

بردن خودرو به نمایندگی مجاز برای تعمیر

کارشناسان توصیه می‌کنند زمانی که قصد خرید لوازم یدکی را از یکی از مراکز فروش تخصصی این اجناس دارید از یکی کارشناس خبره استفاده کنید و موضوع دیگر نیز این است که برای تعویض قطعه خراب شده خودرو را به نمایندگی مجاز خودرو خود ببرید.

تقسیم بندی لوازم یدکی بر اساس کیفیت

تقسیم بندی لوازم یدکی پراید بر اساس کیفیت

  • قطعات یدکی اورجینال

قطعات یدکی اصلی قطعاتی هستند که شرکت خودروساز آنها را تولید می‌کند.  معمولا این قطعات در نمایندگی شرکت های خودرو ساز وجود دارند و دارای واترمارک (برچسب) شرکت سازنده هستند.
قطعات یدکی اصلی به دلیل اینکه مستقیما توسط کمپانی سازنده خودرو تولید می شوند معمولا گرانتر هستند، اما نمی توان از کیفیت آنها چشم پوشی کرد.

  • قطعات یدکی تجاری با کیفیت بالا

این نوع قطعات یدکی یکی از انواع قطعات خوب و با کیفیتی است که در بسیاری از بازارهای جهان موجود هستند. این قطعات معمولاً در شرکت های قطعه ساز معروف با نام شرکت سازنده خودرو ساخته می‌شوند که از نظر کیفیت مشابه قطعات اصلی هستند.  این قطعات دارای قیمت مناسب و کمتر از قیمت قطعات اصلی می‌باشند و دارای عمری مناسب و گارانتی می‌باشند.

  • قطعات یدکی تجاری با کیفیت پایین تر

لوازم یدکی تجاری با کیفیت پایین تر قطعات یدکی خوبی نیستند. اصلا از این قطعات برای استفاده در خودرو خود توصیه نمی‌کنیم.  تفاوت آنها با قطعات یدکی تجاری مرغوب این است که این لوازم در مراکز ساخت قطعات ناشناخته تولید میشوند.  این قطعات هیچ گارانتی ندارند. قیمتشان پایین است و بر روی بسته بندی آنها هیچ اطلاعاتی در مورد قطعه ساخته شده وجود ندارد.

  • قطعات بازسازی شده
شاید دوست داشته باشید بخوانید:  فروش فوری خودرو سایپا بدون قرعه کشی 12 آذر 1401

قطعات بازسازی شده، قطعات یدکی برگرفته از خودروهای قدیمی یا خودروهایی هستند که تصادف کرده اند.  این قطعات مجددا بازسازی، بسته بندی و به عنوان قطعات یدکی بازسازی شده به بازار عرضه می شوند.
طول عمر این قطعات و میزان مصرف قبلی آنها قابل تعیین نیست.
قطعات ممکن است اورجینال، تجاری یا مونتاژ شده باشند برخی از کشورها اجازه فروش این قطعات یدکی بازسازی را را می‌دهند، مشروط بر اینکه کارخانه های سازنده این قطعات تحت نظارت دولت باشند.  علاوه بر این که بر روی بسته بندی مشخص شده باشد که آنها قطعات یدکی بازسازی شده هستند.

ویژگی قطعات یدکی تقلبی پراید

  • قطعات خودرو تقلبی

قطعات خودرو تقلبی بدترین نوع لوازم یدکی می باشند.  دانستن تمایز بین قطعات یدکی اصلی و تقلبی در خودروها و عدم استفاده کامل از قطعات تقلبی حتی اگر قطعات بر روی خودرو تاثیری نداشته باشد ضروری است. هنگام خرید لوازم یدکی خودرو باید به اورجینال بودن آن توجه کنید شما به لوازم یدکی اصلی نیاز دارید تا به بقیه قطعات یدکی خودرو آسیبی وارد نشود.

سخن آخر

مصرف کننده باید آگاهی لازم را از آسیب های احتمالی که در نتیجه استفاده از قطعات یدکی تقلبی برای ماشین او ایجاد می شود را داشته باشد. وضع قوانین برای جلوگیری از فروش قطعات یدکی تقلبی، اعم استفاده از فاکتورهای واقعی نمایندگی مجاز و یا گذاشتن علامت جعل بر روی قطعات یدکی تقلبی در انبارهای دلالان یکی از راه های پیشگیری از فروش لوازم تقلبی توسط دلالان است، بنابراین باید نظارت فنی دائمی وجود داشته باشد.

در قطعات یدکی اورجینال، گارانتی معتبری برای قطعه وجود دارد که فروشنده لوازم یدکی تقلبی نمی تواند این کار را انجام دهد.

یکی دیگر از راهکارهای جلوگیری از فروش قطعات تقلبی در بازار کاهش قیمت قطعات یدکی می باشد که در نتیجه فروشندگان قطعات تقلبی به تدریج از بازار محو می شوند.

به شما توصیه می کنیم برای خرید انواع مختلف قطعات اورجینال خودرو با کیفیت و با قیمت مناسب به فروشگاه اتوپراید که یکی از بهترین فروشندگان لوازم یدکی پراید در تهران می‌باشد مراجعه کنید.

 

برنامه تست آیین نامه 1402

آزمون شبیه سازی شده که می توانید قبل از ازمون اصلی خودتان را محک بزنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا