ماشین از چه چیزی ساخته میشود

مواد استفاده شده در ساخت خودرو

نکات برگزیده مطلب
  • در ساخت خودرو از چه موادی استفاده می شود
  • ماشین از چه چیزی ساخته میشود

موادی که برای ساخت خودرو ها استفاده شده است از چه موادی تشکیل شده است. در این مطلب از سایت درایوینگ به معرفی این مواد و علت های استفاده از انها می پردازیم.

انواع مختلفی از مواد برای طراحی اتومبیل وجود دارد که این مواد دوام، طراحی و گاهی سرعت خودرو را تعیین می کنند.

استفاده از برخی از فلزات عجیب و غریب به زیبای و کیفیت خودرو بهبود می بخشد و استفاده از این فلزات برای مشتریان لذت بخش خواهد بود. اگر شما به فکر فروش خودرو قراضه خود هستید باید بدانید که ماشین شما از چه چیزی ساخته شده است در پایین صفحه 10 مورد از مهمترین مواد استفاده شده در ساخت خودرو همراه با توضیحات لازم که برای چه قسمتی از خودرو استفاده می شود خواهیم پرداخت.

ماشین ها از چه چیزهایی ساخته شده اند

اگر فکر کرده اید که ماشین از چه چیزی ساخته میشود؟ در ساخت خودرو از چه موادی استفاده می شود؟ در صنعت خودروسازی از کدام فلزات بیشتر استفاده می شود؟ این مقاله مزایای هر ماده و نقشی را که برای شما بازی می کند به شما می گوید.

فولاد در صنعت خودرو
فولاد در صنعت خودرو

1. فولاد

تولید فولاد پیشرفت زیادی کرده است. قطعات و مناطق مختلف اتومبیل به انواع مختلفی از فولاد نیاز دارد. فولاد مواد اصلی در تولید صفحات درب ، شاسی خودرو و تیرهای پشتیبانی است. همچنین در لوله های اگزوز و صدا خفه کن های خودرو استفاده می شود.

اما بیشتر به دلیل استحکام در قاب ماشین استفاده می شود. این بدان معنی است که توانایی بهتری در جذب ضربه دارد. متوسط ​​خودرو حاوی 2400 پوند فولاد است در حالی که SUV 3000 پوند فولاد دارد.

بنابراین ، آنها به شما کمک می کنند تا در جاده ایمن بمانید زیرا این یک فلز است که مسئولیت وزن سنگین و پشتیبانی از خودرو ها را بر عهده دارد.

پلاستیک درصنعت خودرو
پلاستیک درصنعت خودرو

2. پلاستیک

پلاستیک های مورد استفاده در ساخت اتومبیل محصولات جانبی نفت (گاز و روغن) هستند. پلاستیک ها به دلیل برجسته بودن در ساخت ماشین، رقیب فولاد هستند. آنها قابلیت انعطاف پذیری دارند و هنوز هم به اندازه کافی مستحکم هستند تا بتوانند ساختار را شکل دهند.

پلاستیک ها تقریبا نیمی از کل قطعات اتومبیل را تشکیل می دهند و جز مواد اصلی در تولید داشبورد، دستگیره درها، لوله ها و منافذ هوا هستند. دوام، تطبیق پذیری و ویژگی های سبک پلاستیک ها، آنها را به مواد ایده آل برای قطعات مختلف تبدیل کرده است.

آلومینیوم درصنعت خودرو
آلومینیوم درصنعت خودرو

3. آلومینیوم

در میان فلزات دیگر، سبک بودن و دوام آلومینیوم آن را برای قطعات خاص خودرو مناسب می کند. همچنین قابل انعطاف است و آن را به ماده ای متداول در تولید خودرو تبدیل می کند. در سال 1970 ، این تنها 2٪ از کل اجزای اتومبیل را تشکیل می داد. امروزه تا 15٪ از کل قطعات خودرو را تشکیل می دهد.

چرخ ها که قطعات اساسی هستند، از آلومینیوم ساخته شده اند و جایگزین فولاد می شوند. اکثر بلوک های موتور نیز از فولاد ساخته شده اند. اگرچه کاملاً به دوام آهن نیست اما سبک تر است و عملکرد را افزایش می دهد.

لاستیک درصنعت خودرو
لاستیک درصنعت خودرو

4. لاستیک

لاستیک پایه های موتور، تیغه های برف پاک کن مهر و موم شیلنگ و تسمه ها را تولید می کند. مانند پلاستیک ، لاستیک نیز ارزان، بادوام و انعطاف پذیر است.

بنابراین ، می تواند در طیف وسیعی از قطعات کار کند و همچنین در صورت گرم شدن اتومبیل، گرما را نیز به خوبی کنترل خواهد کرد. آنچه بیشتر مردم نمی دانند این است که درصد زیادی از لاستیک تولید شده قطعات خودرو را تولید می کند.

5. شیشه

در حال حاضر ، شیشه در صفحه های ناوبری ، لنزهای دوربین پشتیبان و آینه های خودرو  شما استفاده می شود. این به راننده کمک می کند تا دید واضح تری از آنچه که انجام می دهند و کجا می رود داشته باشد.

شیشه های جلو از شیشه های چند لایه ساخته شده اند. لمینیت شیشه به کاربران در بالاترین سطح ایمنی، به ویژه در صورت سقوط اطمینان می دهد.

لمینیت شامل قرار دادن یک لایه نازک از وینیل بین دو لیوان است. این اطمینان می دهد که در هنگام خرد شدن شیشه هیچ کرکره ای وجود ندارد.

6. فایبرگلاس

بیشتر مردم فکر می کنند شیشه و فایبرگلاس همان مواد هستند. با این حال، این درست نیست.

فایبرگلاس از رشته های کوچک نازک شیشه ساخته شده است. بیشتر هوا است و شیشه نیست. وقتی شیشه در این ورق های کوچک بافته می شود و روی آن رزین رنگ آمیزی می شود، می توان چیزهای سبک تری نیز ساخت.

فایبرگلاس مزایای زیادی در صنعت خودرو دارد. ضد خوردگی است، بنابراین به جایگزینی فولاد در مناطقی که فولاد به راحتی خورده می شود کمک می کند.

فایبرگلاس ضد حریق است. در صورت تصادف ، کاربران می توانند بدون آسیب دیدگی از ماشین پیاده شوند. می توان از آن در سپرهای جلو ، درها ، سقف ها ، روده ها و چرخ ها استفاده می شود.

7. سرب

سرب یک فلز عالی است زیرا سنگین است و به تعادل خودرو کمک می کند. به همین دلیل بیشتر چرخ ها از سرب ، آلومینیوم و قطعاتی از فایبرگلاس ساخته شده اند. این باتری همچنین از سرب ساخته شده است که به شما این امکان را می دهد تا حتی در هنگام گرم شدن اتومبیل نیز دمای ایمنی را حفظ کند.

8. مس

مس بیشتر در سیم کشی اتومبیل و سایر قطعات الکترونیکی استفاده می شود. سیم های مسی در سیستم های مختلف مانند رادیو ، سیستم های ایمنی و نقاط شارژ در سراسر اتومبیل جریان دارند. این ماده در افراد مبتدی نیز یافت می شود.

9. تیتانیوم

تیتانیوم یک فلز گران قیمت است. به همین دلیل است که اکثر شرکتها از استفاده از آن در فرآیند تولید خودداری می کنند زیرا نیاز به توسعه روشهای جدید و ارزان قیمت استخراج است.

با این حال،

برخی از شرکت ها از آن در قطعات فلزی که در آنها به طور سنتی از فولاد و آلومینیوم استفاده می شود ، استفاده می کنند. این امر عمدتا باعث زیبایی بیشتر خودروها می شود.

10. منیزیم

بدنه ، ساختار و برخی از قطعات موتور از منیزیم ساخته شده است. از سال 1930 در این قطعات استفاده می شود. بسیار عالی است زیرا 75٪ سبک تر از فولاد و 33٪ سبک تر از آلومینیوم است. با این حال ، این فقط در مناطق کوچک استفاده می شود تا تعادل وسایل نقلیه از بین نرود.
هنوز تعجب می کنید که ماشین ها از چه چیزی ساخته شده اند؟

شاید دوست داشته باشید بخوانید:  بهترین ماشین اتومات چینی

اکنون که به سوال “ماشین از چه چیزی ساخته شده است؟” پاسخ دادیم, شما می توانید قطعات خودرو ی خودر را بهتر درک کرده و شناخت بهتری نسبت به آن داشته باشید. نوع فلزات و سایر مواد مورد استفاده در اتومبیل شما هزینه و وزن را تعیین می کند.

برنامه تست آیین نامه 1402

آزمون شبیه سازی شده که می توانید قبل از ازمون اصلی خودتان را محک بزنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا