هزینه گواهینامه پایه 3

هزینه ثبت نام گواهینامه

هزینه گواهینامه رانندگی پایه سوم : امروز تصمیم گرفتم ماجرای زندگی ترافیکی یکی از دوستان را از اول برایتان بنویسم. حتماً شما که الان در این صفحه هستید و قصد خواندن مطلب را دارید قبل از هرچیزی دوست دارید تا هزینه این آموزش را با تمام نکات آن بدانید. ابتدا هزینه ثبت نام گواهینامه را ببینید و بعد اگر دوست داشتید ماجرای ثبت نام یکی از دوستان که این راه را رفته را بخوانید.

هزینه گرفتن گواهینامه پایه 3
هزینه گرفتن گواهینامه پایه 3

هزینه گواهینامه پایه 3 به صورت خلاصه:

اگه حوصله خواندن توضیحات پایین را ندارید در اینجا به صورت خلاصه هزینه گرفتن گواهینامه را که مربوط به سال ۱۴۰۲ می باشد به صورت جدول قرار دادیم در اخر اگر سوالی در این مورد بود در قسمت نظرات بپرسید.

قیمت ثبت نام گواهینامه

جمع کل این هزینه ها چیزی بین 3 تا 4 میلیون تومان خواهد بود (قیمت ها بستگی به منطقه و شرایط آموزشگاه ها یکم متغیر هستند) مثلا غرب تهران چیزی حدود 2780 هزار تومان می باشد, یا خیلی از بخش های تهران حدوداً همین قیمت می باشند. یا مثلا زنجان, کرمان و اغلب شهرستان های دیگر طبق آخرین اطلاعات چیزی بین 1800 تا 2 تومان می باشند.

شما هم اگر ثبت نام انجام دادید برای اطلاعات بقیه دوستانتون لطفا قیمت , تاریخ و منطقه ای که ثبت نام انجام دادید را در همین پایین صفحه کامنت کنید.

هزینه ثبت نام گواهینامه رانندگی
✅هزینه کلاس های تئوری 6 جلسه که هر جلسه 2 ساعت می باشد که چیزی بین 12 تا 17 ساعت طول خواهد کشید: ✅ 450,000 تومان است.
✅ هزینه کلاس عملی که 12 جلسه 2 ساعته که در مجموع 24 ساعت باید باشد.
✅ تقریبا 2 میلیون تومان خواهد بود.
✅ هزینه به ازای هر دفه مردودی در گرفتن آیین نامه : ✅ 26 هزار تومان, در صورت رد شدن تا یک هفته حق ثبت نام مجدد ندارید
✅ هزینه مردودی در آزمون عملی ایین نامه رانندگی : ✅ 150,000 تومان.
✅  هزینه تمبر که باید به حساب شهرداری و نیروی انتظامی واریز شود:
✅  40,000 تومان.
✅ هزینه چشم پزشکی و آزمایش خون : ✅ 200,000 تومان.

 

 

 

 

این هزینه ها مربوط به استعلام ما در سه تا از آموزشگاه ها می باشد اما همانطوری که در بالا گفتیم این هزینه ها با توجه به مکان و شهری که هستید متغییر می باشد اما کلی هزینه ثبت نام گواهینامه پایه سوم چیزی بین 2 تا 3 میلیون تومان می باشد

اگر بعد از ثبت نام گواهینامه نگران قبولی آیین نامه رانندگی هستید ما به شما پیشنهاد می کنیم به جای خواندن کتاب آیین نامه رانندگی به صورت رایگان از آزمون های سایت استفاده کنید. اگر قصد ثبت نام گواهینامه رانندگی دارید همین الان این برنامه را نصب کنید و تمرین کنید.

برنامه نسخه اندروید

برنامه آزمون آیین نامه

اما اگر گوشی شما آیفون می باشد و یا از طریق کامپیوتر می خواهید خودتان را محک بزنید و یا به هر دلیلی نمی خواهید برنامه را نصب کنید از لینک زیر از آزمون های سایت درایوینگ استفاده کنید.

تست آیین نامه

به شما قول می دهیم فقط با زدن این تست ها همان بار اول بدون نیاز به خواندن کتاب قبول خواهید شد.

هزینه ثبت نام گواهینامه

خاطره یکی از دوستان برای ثبت نام گواهینامه رانندگی :

دیوانه ‌وار عاشق رانندگی بودم. روزشماری می ‌کردم که به سن قانونی (18سال تمام) برسم و منم یه روزی از پله ‌های آموزشگاه بالا برم. نشستن پشت فرمان ماشین و رانندگی شده بود یک آرزوی بزرگ برام. وقتی تو خیابان جوان‌هایی را می ‌دیدم که راحت دارن رانندگی می‌ کنند، آه می ‌کشیدم و با خودم فکر می‌ کردم یعنی میشه یه روزی منم راننده بشم؟ تو نت شرایط گرفتن گواهینامه را سرچ کردم، همه را داشتم. مونده بود ببینم برای گرفتن گواهینامه چه قدر هزینه لازم دارم؟

فردای روز تولدم از پدر و مادرم اجازه گرفتم و به نزدیک ‌ترین مرکز آموزش رانندگی رفتم.

سلام خانم: سلام

اومدم برای آموزش رانندگی اسم بنویسم

خانم منشی: مدارک کردی؟

نه، چه مدارکی می‌ خواد؟

خانم منشی: روی دیوار اون‌ها رو دقیق بخون و برو آماده کن و بیار

سرم را چرخوندم طرف دیوار، از توی کیفم یه خودکار و برگه درآوردم و شروع به نوشتن کردم. حین نوشتن یکی‌ یکی بررسی می‌ کردم که ببینم کدوم را دارم. خدا رو شکر همه رو داشتم فقط عکس  باید می ‌گرفتم. از دفتر خداحافظی کردم و به طرف خانه به راه افتادم.

فردای همون روز با کلیه مدارک باز رفتم آموزشگاه، خانم منشی بعد بررسی ی فرم بهم داد تا ببرم پیش چشم ‌پزشکی و همین طور گروه خونی خودم مشخص کنم.

اگر وقت و زمان خیلی خیلی کمی برای خواندن آیین نامه دارید حتما پیشنهاد می کنم نسخه پی دی اف سوالات آیین نامه رانندگی را تهیه کنید: سوالات آیین نامه ۱۴۰۲

هزینه ثبت نام گواهینامه

هزینه معاینات چشم ‌پزشکی و آزمایش گروه خونی 200000 تومان شد.

بعد تأیید چشم پزشک و گرفتن جواب آزمایش، برای واریز پول به چندین حساب برای کاردکس راهی بانک شدم. چهار تا فیش از متصدی بانک گرفتم و شروع به پر کردنشون کردم.

  • نیروی انتظامی و شهرداری 40000 تومان برای صدور گواهی‌نامه
  • وزارت دارایی و شهرداری 40000 تومان برای تمبر

اصل همه فیش‌ها را بردم دادم خانم منشی، هنوز خیلی کار مونده بود باید یه کتاب آیین ‌نامه به قیمت 25000 تومان می‌گرفتم ( شما می توانید کتاب آیین نامه را به صورت رایگان داخل سایت به صورت فایل دانلود کنید) و برای هزینه کلاس‌های تئوری مبلغ 450000 تومان و عملی مبلغ تقریبا 2 میلیون تومان را واریز می کردم.

چند روز بعد از آموزشگاه باهام تماس گرفتن که راس ساعت برای شرکت در کلاس‌های حضوری برم. صبح سر ساعت تو کلاس حاضر بودم، خدا رو شکر ۸ جلسه کلاس تئوری را در ۱۶ ساعت با موفقیت پشت سر گذاشتم.

روز امتحان رسید افسر بعد از دادن برگه‌ های آزمون با صدای بلند گفت، کیا نوبت اولشون نیست؟ یه نفر اون ته سالن گفت آقا ما! افسر نزدیک شد و گفت فیش …………. تومانی برای آزمون مجدد تئوری را واریز کردید؟ گفت بله، مشغول شو پس بنویس.

شاید دوست داشته باشید بخوانید:  سخت‌ ترین کشورها برای گرفتن گواهینامه رانندگی

امتحان تئوری بدون هیچ مشکلی تمام شد و با نمره بالایی قبول شدم. منشی سر کلاس اومد و گفت اونایی که قبول شدن یکی یکی بیایید دفتر تا مربی کلاس‌های عملی و ساعت هر شخص را براشون مشخص کنم.

کلاس های عملی را در ۱۲ جلسه به پایان بردم و روز امتحان فرا رسید. افسر هر سری اسم ۴ نفر از ما را می ‌خواند و بعد سوار شدن یکی‌ یکی امتحان گرفته می شد. افرادی که قبول می شدن با خوشحالی و کارتکس به دست به طرف آموزشگاه می ‌رفتند تا بقیه مراحل گرفتن گواهی ‌نامه و صدور آن را طی کنند.

از بین اون‌ها من برای اولین بار نتونستم در امتحان عملی نمره قبولی کسب کنم و با کوچک ‌ترین خطا مجبور به دادن امتحان دوباره شدم. باز باید مبلغ 150000تومان را برای گرفتن آزمون مجدد عملی واریز می ‌کردم. ولی خدا را شکر در سری دوم گواهی‌نامه را گرفتم.

الان دیگه حسرت رانندگی بقیه را ندارم و با حفظ قوانین و مقررات تونستم برای خودم راننده قانون‌ مندی باشم.

هزینه ثبت نام گواهینامه


همچنین ببینید: تابلوها و علائم راهنمایی و رانندگی

4.2/5 - (58 امتیاز)
برنامه تست آیین نامه 1402

آزمون شبیه سازی شده که می توانید قبل از ازمون اصلی خودتان را محک بزنید

نوشته های مشابه

‫16 دیدگاه ها

  1. سلام من ۱۷فروردین امزشگاه ثبت نام کردم مقداریشو اولش دادم بقیشم اخرین روز اموزش عملی تسویه کردم تا به امتحان ثبت نام کنم الان چن روزه مربی اموزش دهنده ام زنگ میزنه تعرفه عوض شده باید هفت روز که تعرفه جدید اموزش دیدی رو که ۶۷۲تومان میسه روبدی خود اموزشگاه هیچی به من نگفته بنظرتون چطور پیگیر میتونم بشم

    1. اگر هزینه را قبلا کامل داده باشید دیگه نباید با هرینه جدید حساب کنند. شما می توانید با شماره 197 جهت شکایت خود تماس بگیرید.

  2. سلام من کارت پایان خدمت ندارم و سربازی نرفتم اگه برم ثبت نام کنم اموزشگاه و پلیس به علاوه ده گیر نمیدن

    1. گواهینامه کاری به خدمت سربازی نداره از اموزشگاه نزدیک محلتون هم می تونید بپرسید

  3. سلام من از شاهین شهر اصفهان تقریبا برج ۱ ثبت نام کردم ۲۶۰۰ بابت هزینه گواهینامه پایه سوم پرداخت کردم

  4. تهران هستم ولیعصر سهرابی ۱۵ بار رفتم رد شدم سواد
    ندارم تو خدا از دستم بگیرین جونی مادرتون

    1. سلام وقت بخیر ببخشید تو خدا کسی هست برای من کمک کنی من تو آیین نامه قبول نمیشم بخدا سواد ندارم والا ۱۵ بار رفتم هم اینجوری میزنم از دستم بگیرین تو خدا

    2. الان شنیدم از راننده های آموزشگاه که هزینه دریافت گواهینامه شده چهار میلیون
      آیا درسته ؟

      1. سلام به زودی و استعلام ار چند اموزشگاه و شهر های مختلف این مطلب را بروزرسانی می کنیم .

  5. من قبلا آموزشگاه پایه سوم ثبت نام کردم ولی چند بار رد شدم و دیگه ادامه ندادم ولی کلا هزینه ها را واریز کردم الان بخوام ادامه بدم باید دوباره هزینه کنم؟

    1. سلام اره اگر دوسال از تشکیل پرونده شما می گذره باید دوباره در همان آموزشگاهی که قبلا ثبت نام انجام دادید تشکیل پرونده بدهید.

  6. من گواهینامه رانندگی پایه سوم بیسواد میخوام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا