چگونه طراح مد و لباس شویم ؟

حرفه ی طراحی لباس امروزه به یکی از بستر های رقابتی بدل شده و اگر تصمیم دارید وارد این حرفه شده و به آینده ی خوبی در این حوزه برسید، باید سخت تلاش کرده و مهارت های خود را هر روز تقویت کنید. برای تبدیل شدن به یک طراح لباس حرفه ای، تنها داشتن مدرک کارشناسی طراح لباس و  پارچه کافی نیست، طراحان لباس باید اطلاعات کامل و حرفه ای در مورد هنر های بصری، طراحی عمومی و گرافیکی داشته باشند. در ادامه با معرفی حرفه طراحی لباس به شما کمک خواهیم کرد تا خود را در این حوزه تقویت کنید.اگر قصد شرکت  در دوره های طراحی لباس را دارید آموزشگاه هنری طرحستان یکی از برترین آموزشکده ها در زمینه آموزش طراحی لباس می باشد.

طراح مد و لباس

آموزش حرفه طراحی لباس

یکی از بهترین انتخاب های افراد برای وارد شدن و حرفه ای شدن در شغل مورد نظرشان، آمادگی و هدف گذاری آن ها از سنین پایین به طور مثال مقطع دبیرستان یا پایین تر از آن می باشد. اگر علاقه مند به رشته طراحی مد و لباس هستید می توانید به دانشگاه رفته و در همین رشته تحصیلی مدرک بگیرید. زمانی که در دانشگاه مشغول تحصیل در رشته طراحی لباس هستید موارد زیر می تواند در پیشبرد حرفه کاری شما کمک بسیاری کند :
1. در کلاس های آموزش دوخت سریع شرکت کنید و مهارت های تازه و جدید یاد بگیرد.
2. برای قوی شدن چشم هایتان در رنگ شناسی و بافت شناسی، در خانه و در اوغات فراغت خود به کشیدن طرح و رنگ کردن آن ها بپردازید.
3. نرم افزار هایی چون فتوشاپ، کورل دراو و سریف درو پلاس را یاد بگیرد.
4. از خواندن مطالب مرتبط با طراحی مد در اینترنت و فضای مجازی، کتاب ها و مجلات به صورت روزانه غافل نشوید. شما باید از تمامی اطلاعات مرتبط به مد آگاهی داشته باشید و خود را همراه با آن ها به روز کنید.
بنابر این همانطور که گفتیم تحصیل رشته ی طراحی لباس در گام اول می تواند به عنوان بهترین مسیر برای طراح مد و لباس شدن پیشنهاد شود. حضور شما در دانشگاه امکان یادگیری تمام موضوعات ضروری از قبیل تاریخچه طراحی لباس، مهارت و تشخیص بافت، طراحی و کشیدن لباس، رویداد های مد و مدیریت یک خانه مد را به شما می دهد.

چگونه طراح مد و لباس شویم ؟

بهترین مدارس آموزشی دنیا در زمینه طراحی لباس

• مدرسه Lissa School of Design در کشور فرانسه
• مدرسه Istituto Europeo Di Design در کشور ایتالیا
• مدرسه Cambridge School Of Visula And Performing Art در کشور انگلستان
• مدرسه Southern New Hamshire Accademia Del Lusso در کشور ایتالیا

شاید دوست داشته باشید بخوانید:  طراحی لباس چیست و به چه کسی طراح لباس گفته می شود ؟

دریافت مدرک هنر های تجسمی ( Visual Arts )
اغلب طراحان لباس مطرح و معروف دنیا دارای مدرک کارشناسی هنر های تجسمی می باشند. دروس این رشته ترکیبی از تئوری و عملی چون نقاشی، طراحی و عکاسی می باشد. یادگیری تکنیک هایی چون کلاژ، عکاسی حرفه ای یا تصویر سازی دیجیتالی می تواند به شما در دریافت این مدرک و حرفه ای شدن در زمینه کاریتان کمک کند. کشور های کانادا، ایتالیا و هلند به ترتیب بهترین کشور هایی می باشند که برای آموزش و گرفتن مدرک هنر های تجسمی شناخته شده اند.

اهمیت آشنایی کامل با تاریخچه مد
همانطور که می دانید طراحی لباس یک هنر بوده و آشنایی با تاریخچه آن از قبیل شکل گیری در گذشته، روند آن در حال و آینده بسیار مهم می باشد. آشنایی با رشته هایی چون فلسفه ی هنر مانند یک ابزار حرفه ای در خدمت شما در می آید تا امکان بیان ایده های خود را داشته باشید و در مسیر درست گام بردارید.
ورا ونگ ( Vera Wang ) یکی از معروف ترین طراحان مد در دنیا، فارق التحصیل رشته تاریخ هنر در دانشگاه می باشد. تاریخ و فلسفه در کنار یک دیگر می توانند دورنمایی درست و منظم را به شما ارائه دهند.

ترکیب طراحی لباس با تکنولوژی
حرفه ی گرافیک در تمام رشته ها و شاخه ها وجود دارد. در طراحی گرافیک قسمت هایی وجود دارد که متد های ساخت یک محصول با کیفیت و زیبا ارائه می دهند که این موضوع در جهت حرفه ای شدن فضا و سطح، طراحی محصول و تحقیق کردن در مورد طراحی بسیار اثرگذار می باشد. توجه داشته باشید آشنایی با این تکنیک ها در کنار طراحی لباس شما را از یک طراح لباس معمولی به یک طراح لباس حرفه ای تبدیل می کند.

ویژگی های یک طراح مد و لباس

• توانایی در تبادل اندیشه و طرح بندی طرح های ذهنی خود
• بازاریابی و روابط عمومی قوی
• آشنایی با نرم افزار های گوناگون چون نرم افزار CAD
• توانایی مدیریت بودجه هر پروژه و مدیریت گسترده
• نظارت درست در تولید پوشاک
• خلاقیت و توانایی ابداع ایده های تازه و نو ( تولید مود برد Mood Board )
• کنترل کیفیت محصولات

چگونه طراح مد و لباس شویم ؟

برای موفقیت در صنعت طراحی مد چه کار باید کرد ؟

1. در شروع فعالیت خود روابط درست برقرار کنید
یکی از نکات مهم و کلیدی در حرفه طراحی لباس، برقراری ارتباط با افراد گوناگون و متخصص می باشد. برقراری و ایجاد رابطه دوستانه با همین افراد است که حرفه شغلی شما را پیشرفت داده و برایتان بازار کار ایجاد می کند.
2. ذهن خود را به یک ذهن بیزنس گر تبدیل کنید
همانطور که گفتیم طراحی لباس به عنوان یک هنر شناخته می شود. اما نباید فراموش کنید که شما در این حرفه علاوه بر آنکه یک هنرمند هستید، یک بیزنس گر نیز خواهید بود چرا که برای پیشرفت شغل خود نیاز به بالا بردن مهارت های بیزینسی دارید.
3. جایگاهتان در صنعت مد را انتخاب کنید
همانطور که می دانید حرفه طراحی لباس از بخش های گوناگونی تشکیل می شود و خیلی از افراد ممکن است نتوانند در تمامی زمینه های آن مشغول به کار و فعالیت شوند. از همین رو پیش از هر کاری باید انتخاب کنید که در چه شاخه از صنعت مد علاقه مند به فعالیت هستید. از جمله شاخه های گوناگون طراحی لباس می توان به طراحی لباس زنانه، مردانه، بچگانه، اکسسوری، ورزشی، مجلسی و … اشاره کرد. از پرطرفدار ترین مشاغل مرتبط با این رشته نیز می توان به مشاغلی چون بازرگانان، مدیران برند، مشاوران مد و عکاسان مد نام برد. به طوری که شما به عنوان یک طراح لباس با تمامی این مشاغل در ارتباط خواهید بود.

برنامه تست آیین نامه 1402

آزمون شبیه سازی شده که می توانید قبل از ازمون اصلی خودتان را محک بزنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا