رفع استرس موقع امتحان رانندگی

اکثر مردم امتحان رانندگی خود را کمی دلهره‌ آور می­دانند. آن­ها زمان و پول خود را در درس­ها صرف کرده­اند و خواهان نتیجه خوبی هستند. در اینجا چند نکته از مربیان حرفه­ای رانندگی آورده­ شده است که به شما در رفع استرس موقع امتحان رانندگی کمک می­کند تا به بهترین شکل کار خود را پیش ببرید. مربیان رانندگی هر روز با رانندگان یادگیرنده و داوطلبان آزمون رانندگی سروکار دارند، بنابراین آن­ها واقعاً هر نوع مواردی را دیده­ اند.

بدون استرس در آزمون رانندگی شرکت کنید

قرص ضد استرس برای امتحان

اگرچه انواع مختلفی از داروها در درمان اضطراب استفاده می­شود، در اینجا داروهایی که متخصصان سلامت روان برای درمان اختلالات اضطرابی استفاده می­کنند، آورده شده است. هر دسته از داروها سعی در کاهش اضطراب به روشی متفاوت دارند و مزایا و خطرات خاص خود را دارا هستند. در حالی که برخی ممکن است گزینه­ های ترجیحی در نظر گرفته ­شوند، انتخاب دارو بهتر است بر­اساس نوع اضطراب و علائم شما متفاوت باشد.

قرص های ضد استرس برای راحتی امتحان
قرص های ضد استرس برای راحتی امتحان
  1.  سیتالوپرام (سلکسا)
  2. اسیتالوپرام (لکساپرو)
  3. فلوکستین (پروزاک)
  4. پاروکستین (پاکسیل)
  5. سرترالین (زولوفت)
  6.  فلووکسامین (لووکس)
  7.  ورتیوکستین (برینتلیکس)
  8.  ویلازودون (ویبرید)

سایت درایوینگ هیچ گونه دارو یا قرصی پیشنهاد نمی کند مهمترین علت استرس تمرین نکردن شما می باشد (طبق تجربه ای که طی این سال ها گرفتیم اگر این دو موارد بالا را رعایت کنید 100درصد بار اول بدون هیچ گونه استرسی قبول می شوید)

بهترین راه استرس برای امتحان تئوری ایین نامه رانندگی زدن تست های آنلاین می باشد از لینک زیر می توانید خودتان را محک بزنید و با تمرین کردن تست های آیین نامه بدون هیچ استرسی قبول شوید.(همین تست ها که رایگان هم می باشد تمرین کنید و وقتی که نمره بالا گرفتید با خیال راحت امتحان بدید )

آزمون آیین نامه رانندگی

بهترین راه استرس نداشتن در ازمون عملی ضمن رعایت کردن موارد زیر تمرین با مربی آموزش می باشد

جملات تاکیدی مثبت برای رانندگی

·        من از قبل می­دانم چگونه رانندگی کنم، زیرا مربی رانندگی من، فکر می­کند من برای آزمون رانندگی آماده هستم. دیگر نیازی نیست که نگران رفع استرس موقع امتحان رانندگی باشم.

·        در­واقع آزمون رانندگی با یک درس رانندگی عادی تفاوت چندانی ندارد.

·        آزمون رانندگی مهارت­های رانندگی من را آزمایش می­کند. اگر راننده­ای شایسته باشم، موفق می­شوم. اگر شکست بخورم، همیشه می­توانم دوباره تلاش کنم.

·        افسر آزمون، دشمن من نیست؛ بلکه یک انسان عادی است که حرفه­اش ارزیابی مهارت­های رانندگی من است.

·        سالانه بیش از 160000 هنرجو در آزمون خود موفق می­شوند. چرا من نتوانم یکی از آن­ها باشم؟

·        به احتمال زیاد استرس، مربوط به انتظار برای آزمایش است. وقتی آزمون شروع می­شود، چیزهای زیادی برای فکر کردن وجود دارد و عصبی بودن از بین می­رود.

·        افسران آزمون، هر­روز هنرجویان عصبی را می­بینند. آن­ها می­دانند چگونه رفتار کنند و به شیوه­ای آرام صحبت می­کنند.

·        اگر شکست بخورم، فقط یک گواهینامه رانندگی است. هیچ چیز خیلی جدی نیست و من یا احتمال قبولی من در آزمون رانندگی را در آینده مشخص نمی­کند.

·        از موفقیت در آزمون و شروع زندگی جدید خود به‌عنوان یک راننده واجد شرایط بسیار خوشحال خواهم شد. آزمون رانندگی تنها یک نقطه پایانی کوچک در این مسیر است.

روحیه¬دهی تاثیرگذار برای رفع استرس
روحیه¬دهی تاثیرگذار برای رفع استرس

در هنگام رانندگی از چه حس هایی کمک می گیریم

قطعا شرکت در آزمون رانندگی برای شما استرس­زا خواهد بود و مهم است که در هنگام رانندگی از چه حس‌هایی کمک می‌گیریم. برای رفع استرس موقع امتحان رانندگی به چند مورد از نکاتی که به ما کمک می­کند اشاره خواهیم کرد.

همچنین ببینید: 600 سوال آیین نامه

به مربی خود اعتماد کنید

مربی رانندگی شما از ابتدای رانندگی در کنار شما بوده است. او نقاط قوت و ضعف شما را می­داند؛ چگونه پیشرفت کرده­اید و اعتماد به نفس شما چگونه است. تا جایی که یادگیری رانندگی پیش می­رود، مربی، شما را بهتر از خودتان می­شناسد. بنابراین، هنگامی که آن­ها می­گویند که شما برای آزمون خود آماده هستید، حرف آن­ها را قبول کنید. مربی شما تا زمانی که از آمادگی شما مطمئن نشود به شما توصیه نمی­کند که برای آزمون درخواست دهید. آن­ها یا چند درس اضافی را پیشنهاد می­کنند یا به شما توصیه می­کنند که آن را به تعویق بیندازید.

در آزمون آزمایشی شرکت کنید

بزرگترین تفاوت برای اکثر افراد این است که در طول آزمون، هیچ کمک یا راهنمایی از افسر دریافت نمی­کنند. برای کسی که عادت دارد به‌طور مداوم توسط یک مربی راهنمایی شود، این نکته می­تواند عجیب باشد. از مربی خود بخواهید که شما را در یک آزمون آزمایشی شرکت دهد، درست همانطور که آزمونگر امتحان رانندگی را انجام می­دهد. این کار به شما در رفع استرس موقع امتحان رانندگی کمک می­کند..

افسر دشمن شما نیست

افسر رانندگی نمی­خواهد شما را بگیرد. تنها هدف آن­ها این است که مطمئن شوند شما برای خود یا دیگران خطری ندارید. آنها سعی نمی­کنند شما را فریب دهند تا اشتباه کنید. از شما خواسته نمی­شود کاری را انجام دهید که در طول درس انجام نداده­اید. افسر شما می­داند که احتمالاً عصبی هستید. اجازه ندهید احساسات ناامید­کننده امتحان شما را خراب کند

تاریخ امتحان خود را اعلام نکنید

زمانی که در حال شرکت در آزمون هستید از گفتن این موضوع به افراد خودداری کنید. زمان گفتن به آن­ها زمانی است که شما امتحان را پشت سر گذاشته­اید. شما می­توانید پس از قبولی در امتحان به اطلاع اطرافیان خود برسانید و با آن­ها جشن بگیرید.

وحشت نکنید

اگر در حین آزمون اشتباهی کردید، ناامید نشوید و اجازه ندهید بقیه آزمون را تحت تأثیر قرار دهد. خطاها از جزئی تا بزرگ متغیر هستند و به احتمال زیاد مال شما بسیار جزئی است. ناراحتی و ترس پس از یک اشتباه کوچک عمل شما را در ادامه آزمون بهتر نخواهد کرد.

روز امتحان

تمرکز پایدار انرژی زیادی می­خواهد. صرف یک صبحانه سبک یا یک میان­وعده، قند خون شما را در سطح مناسب نگه می­دارد و همچنین به تمرکز شما برای رفع استرس موقع امتحان رانندگی کمک می­کند. ورزش مغز شما را تشویق می­کند تا اندورفین ترشح کند که به بدن شما کمک می­کند تا آرام شود و اثر آرام‌بخشی بر مغز شما دارد. پیاده­روی قبل از امتحان به شما کمک می­کند تا آرام باشید.

شاید دوست داشته باشید بخوانید:  نکات رانندگی در زمستان

از مصرف بیش از حد قهوه یا سایر نوشیدنی­های کافئین­دار مستقیماً قبل از آزمون خودداری کنید. همان‌قدر که تصور می‌کنید این کار شما را هوشیار نگه می‌دارد، می‌تواند باعث عصبانیت یا آرامش بیش از اندازه شما شود. حتما برنامه زمانی مناسبی داشته باشید. دیر رسیدن به آزمون قطعا استرس شما را بیشتر خواهد کرد.

در بهترین شرایط امتحان بدهید

اظطراب در امتحان رانندگی

احساس اضطراب یا نگرانی قبل از هر آزمونی به‌خصوص امتحان رانندگی غیرعادی نیست. زمان‌های طولانی انتظار برای آزمون‌های تئوری و عملی رانندگی از زمان کاهش قرنطینه، تنها به افزایش بیشتر این اضطراب برای برخی کمک کرده­ است.

در حالی که ممکن است برخی درنتیجه منتظر ماندن، به زمان بیشتری برای مدیریت اضطراب نیاز داشته باشد، با توجه به عقب‌ماندگی فعلی، ترس از شکست خوردن و منتظر ماندن چهار ماه دیگر برای یک آزمون مجدد باعث ایجاد یک تجربه اضطراب‌آور بیشتر می‌شود. برخی دیگر نگران برگشتن پشت فرمان پس از یک وقفه طولانی بدون رانندگی هستند، در حالی که برای برخی، این خود رانندگی است که علت اصلی اضطراب آن­هاست.

جمع ­بندی

توجه به تمام نکات گفته­شده، در رفع استرس موقع امتحان رانندگی قطعا تاثیرگذار خواهد بود. یادگیری مهارت­های رانندگی خوب یک فرآیند مداوم است که از لحظه­ای که شما در آزمون قبول می­شوید شروع می­شود و ممکن است سال­ها طول بکشد. تجربه، اعتماد به­نفس و مهارت­های جاده­ای در طول زندگی به‌دست می‌آیند.

 

3.7/5 - (31 امتیاز)
برنامه تست آیین نامه 1402

آزمون شبیه سازی شده که می توانید قبل از ازمون اصلی خودتان را محک بزنید

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. من پشت فرمون میشینم اوکی هستم ولی روز امتحان کلی استرس دارم چندین بار رفتم رد شدم فقط بخاطر اینکه زود هول میشم و تذکرات افسر هم افاقه نمیکنه .میخام بگم امتحان راحته فقط داشتن تمرکز میتونه بهترین کلید موفقیت باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا