سرمایه گذاری در موتور سیکلت

سرمایه گذاری به امید به دست آوردن سود و منابع با ارزش‌تر در آینده، به معنای اختصاص دادن منابع مالی به یک یا چند دارایی مختلف است. سرمایه گذاری می‌تواند به دو صورت مستقیم و غیر مستقیم انجام شود. در سرمایه گذاری مستقیم، شما می‌توانید دارایی و منابع مالی مدنظرتان مانند ملک، طلا، ارز دیجیتال و … را شخصا خریداری کنید.

خرید موتور سیکلت یک روش سرمایه گذاری است

هر کدام از این سرمایه گذاری‌ها، مزایا و معایب خاص خود را دارد و بسته به هدف، بودجه، ریسک پذیری و افق زمانی شما، می‌تواند گزینه مناسب شما باشد. اما در این میان و در شرایط کنونی کشورمان، خرید وسایل نقلیه نیز به عنوان یک سرمایه ‌گذاری مستقیم شناخته می‌شود.

خودرو و موتور سیکلت را به دلیل افزایش چشم‌گیر تورم، علاوه بر استفاده و صرفه جویی در برخی از هزینه‌ها، می‌توان به آن به عنوان یک وسیله‌ی سرمایه گذاری نیز نگاه کرد. البته بین این دو وسیله نقلیه‌، موتور سیکلت قیمت مناسب‌تری دارد و از ریسک پذیری کمتری برخوردار است. اما آیا سرمایه گذاری در موتور سیکلت، تضمین بازگشت منابع مالی و سود آن را دارا می‌باشد؟

چرا باید در موتور سیکلت سرمایه گذاری کرد؟

قبل از هر چیز، باید به این سوال جواب داد، که چرا باید در موتور سیکلت سرمایه گذاری کرد؟ موتور سیکلت یک وسیله نقلیه سریع، اقتصادی و کارآمد است که می‌تواند به عنوان یک وسیله تفریحی و سرگرم کننده نیز استفاده شود. اما دیدگاه ما نسبت به سرمایه گذاری در موتور سیکلت فقط به دلیل سود مالی و برگشت سرمایه نیست.

اگر یک حساب سرانگشتی انجام دهیم، متوجه می‌شویم که هزینه‌هایی که از قبیل خرید و سرمایه‌ گذاری در موتور پرداخت می‌شود، به مراتب از هزینه‌های استفاده از وسایل دیگر کمتر است. نه تنها هزینه‌های مالی، بلکه استفاده از موتور سیکلت باعث صرفه‌جویی در زمان نیز می‌شود.

 چرا باید در موتور سیکلت سرمایه گذاری کرد

چگونه باید در موتور سیکلت سرمایه گذاری کرد؟

اما اینکه چگونه باید در موتور سیکلت سرمایه گذاری کرد، مطلب بعدی است که باید به آن بپردازیم. در ابتدا شما باید هدف از خرید موتور سیکلت خود را مشخص کنید. اینکه شما موتور را برای چه استفاده‌ای می‌خواهید تهیه کنید، رابطه‌ مستقیمی با هزینه و بودجه سرمایه گذاری شما دارد. به طور مثال، اگر هدف شما از خرید موتور سیکلت، برای استفاده کاری یا حمل و نقل باشد، لازم است که موتوری خریداری کنید که استهلاک و مصرف سوخت مناسب داشته باشد.

یکی از عواملی که در بازگشت سرمایه از خرید موتور باید به آن توجه کرد، انتخاب موتورهای به‌روز می‌باشد. این عامل در برهه افزایش تورم بسیار قابل توجه است، چرا که با افزایش تورم، قیمت موتور سیکلت نیز افزایش پیدا می‌کند و اگر برند آن موتور ناشناخته باشد یا به‌روز نباشد، افزایش قیمت کمتری خواهد داشت. اما با این تعاریف، سود به دست آمده از موتور سیکلت چقدر است؟

سود سرمایه گذاری در موتور سیکلت چقدر است

سود سرمایه گزاری در موتور سیکلت چقدر است؟

همان طور که در مطلب بالا گفته شد، استفاده کاری از موتور سیکلت به تنهایی می‌تواند سرمایه اولیه موتور را تا حدودی برگرداند. البته در این کار باید به عواملی چون استهلاک و هزینه‌های جانبی موتور توجه کرد. اما اگر قرار است که نگاه دقیق‌تری به این مسئله بیندازیم، باید عواملی که در مقدار سود سرمایه گذاری در موتور سیکلت دخیل هستند را بررسی کنیم.

نوع موتور سیکلت

عرضه و تقاضای موتور سیکلت‌های موجود در بازار ایران، یکسان نیستند. برای مثال، موتور سیکلت‌های ورزشی، تورینگ، کلاسیک و یا برقی ممکن است از نظر قیمت، مصرف سوخت، نگهداری و سرویس‌های دوره‌ای، بیمه و بازار فروش با موتورهای معمولی متفاوت باشند.

برند موتور سیکلت نیز می‌تواند در این عوامل و سود سرمایه گذاری تاثیر بگذارد. در نتیجه شما باید در زمان انتخاب، به این عوامل توجه کنید و موتور سیکلتی انتخاب کنید که بازار خرید و فروش نسبتا خوبی داشته باشد.

بررسی فنی موتورهای دست دوم

بازار خرید و فروش موتورهای کارکرده در برخی مواقع از بازار موتورهای نو و صفر کیلومتر بسیار بهتر است. درست است که خرید موتور دست دوم از لحاظ قیمت بسیار مناسب است، اما باید موارد فنی و سلامت این موتورها را به دقت در نظر گرفت.

خرید موتورهای کارکرده، ریسک بالایی دارند، ولی با این حال می‌توان به وسایل نقلیه دست دوم، به خاطر افت قیمتی که در زمان خرید دارند، یک نیم نگاهی انداخت.

روش خرید و فروش موتور سیکلت

روش خرید موتور سیکلت، می‌تواند در سود سرمایه گذاری آن دخیل باشد. شما می‌توانید موتور سیکلت خود را از طریق روش‌های مختلفی خریداری کنید. روش‌هایی همچون نقدی، اقساطی و پیش خرید که هر کدام شرایط خاص خود را دارند. در روش خرید نقدی موتور سیکلت، شما نسبت به خرید اقساطی مبلغ کمتری را پرداخت می کنید و این امر باعث می‌شود که سود بیشتری در زمان خرید عاید شما شود.

اما بیشترین سود ممکن در روش پیش خرید اعمال می شود. در این روش شما هزینه پیش‌پرداخت و ثبت نام موتور سیکلت را پرداخت می‌کنید و الباقی را طی زمان‌بندی ارائه شده توسط آن شرکت به صورت اقساط پرداخت می‌کنید. در این حالت با اینکه موتور سیکلت بعد از چند ماه به شما تحویل داده خواهد شد، سود بیشتری از خرید موتور عاید شما می‌شود.

خرید موتور سیکلت اقساطی

البته یک روش دیگر، خرید موتور سیکلت اقساطی از کارخانه هست که می‌توانید بدون پیش‌پرداخت، با اقساط بلند مدت اقدام به خرید موتور سیکلت کنید. مجموعه پدال pedall.ir با سابقه طولانی مدت خود در این صنعت، روش خرید اقساطی بدون پیش‌پرداخت را فراهم کرده است، تا قیمت تمام شده موتور را از همان ابتدا به صورت اقساط پرداخت کنید.

این روش به دلیل عدم پرداخت هزینه اولیه، می‌تواند گزینه‌ خوبی برای سرمایه گذاری در موتور سیکلت باشد. حال با این تعاریف، سرمایه گذاری در موتور سیکلت درست است؟

با توجه به موضوعاتی که در این مطلب گفته شد، می‌توان گفت که سود سرمایه گذاری در موتور سیکلت متغیر است و بستگی به انتخاب شما و عوامل تاثیرگذار بر روی آن دارد. در نتیجه اگر بخواهیم با هزینه‌ کمتری نسبت به خودرو، یک وسیله‌ نقلیه خریداری کنیم، که در کنار استفاده ابزاری یا کاری از آن، به عنوان سرمایه نیز لحاظ شود، موتور سیکلت، انتخاب مناسبی است.

شاید دوست داشته باشید بخوانید:  3 اشتباه افراد بی‌احتیاط در خرید خودرو
برنامه تست آیین نامه 1402

آزمون شبیه سازی شده که می توانید قبل از ازمون اصلی خودتان را محک بزنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا