راهنمای خرید ردیاب خودرو

نکات مهم در هنگام خرید ردیاب خودرو

در سال‌های اخیر قیمت خودرو به‌طور سرسام آوری افزایش یافته است. این افزایش قیمت طمع سارقان برای سرقت خودرو را بیش از پیش کرده است به همین دلیل در سال‌های اخیر شاهد افزایش نرخ سرقت خودرو در کشور بوده‌ایم. ترس از دست دادن خودرو سبب شده است تا مالکان به سراغ وسایل افزایش ایمنی خودرو بروند. یکی از بهترین وسایل برای افزایش ایمنی خودرو ردیاب خودرو است. اما مشخصه‌های یک ردیاب خودرو خوب چیست؟ برای دریافت پاسخ این سوال تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

نکات مهم در هنگام خرید ردیاب خودرو

ردیاب خودرو در سال‌های اخیر به طرز شگفت‌انگیزی آمار سرقت خودرو را کاهش داده است. با نصب یک ردیاب بر روی خودرو، شما قادر خواهید بود تا از موقعیت مکانی خودروی خود در هر لحظه آگاه شوید. در بازار ردیاب‌های بسیار زیادی وجود دارد اما آیا همه آن‌ها از کیفیت و کارایی لازم برای محافظت از خودروی شما برخوردار هستند؟ اگر قصد خرید یک ردیاب باکیفیت و کارآمد را دارید، نکات زیر را در هنگام خرید در نظر بگیرد.

از برندهای معتبر خرید کنید

حتما شما هم بارها این جمله را شنیده‌اید که فلان شرکت “کلی پول برندش رو می‌گیره”، “الکی پول برند میدی” و .. . کاری به درست بودن یا غلط بودن جمله‌های از این دست نداریم، اما شما باید بدانید که برندهای باکیفیت محصولات باکیفیت تولید می‌کنند. اگر به دنبال خرید یک ردیاب خودرو باکیفیت و بسیار کارآمد هستید، باید به سراغ تولید کننده‌های خوشنام در بازار بروید. معمولا برندهای ایرانی محصولات باکیفیتی را تولید و با قیمت بسیار مناسب به بازار عرضه می‌کنند.

ردیاب سیمی یا آهنربایی مسئله این است

اگر برای خرید ردیاب خودرو به بازار رفته یا فروشگاه‌های اینترنتی را پایین و بالا کرده باشید، خواهید دید که در بازار دو نوع ردیاب‌ سیمی و آهنربایی موجود است. بزرگترین تفاوت این دو نوع ردیاب، در منبع انرژی آن‌ها برای کار کردن است. ردیاب سیمی انرژی مورد نیاز خود را از برق خودرو و باتری آن می‌گیرد، این در حالی است که ردیاب‌های آهنربایی قابل شارژ هستند و به هیچ سیم‌کشی نیاز ندارند. اما کدام یک از این ردیاب‌ها بهتر است؟ تنها کسی که می‌تواند به این سوال پاسخ دهد، شما هستید. اگر روی سیم کشی خودروی خود حساس هستید و دوست ندارید به آن سیمی اضافه کنید، ردیاب آهنربایی برای شما بهترین گزینه است. اگر آدم بی‌حوصله و فراموشکاری هستید و حوصله شارژ کردن مداوم ردیاب خود را ندارید، نوع سیمی آن برای شما گزینه مناسب‌ترین خواهد بود.

خرید ردیاب خودرو

توانایی ارسال هشدار برای مالک:

ردیاب‌های پیشرفته امکان ارسال هشدار و گزارش‌های مختلف را به مالک خودرو دارند. این هشدارها کمک می‌کند تا مالک خودرو از وضعیت خودروی خود در شرایط مختلف آگاه شوید. ردیاب از روش‌هایی مانند ارسال ایمیل، ارسال پیامک، استفاده از نرم‌افزار اختصاصی ردیاب و .. برای ارسال پیامک‌های هشدار به مالک خودرو استفاده می‌کند. هشدار باز بودن درب‌ها، هشدار عبور خودرو از سرعت تعیین شده، هشدار عبور خودرو از محدوده‌ی مجاز حرکتی که شما تعیین کرده‌اید و .. از جمله مهمترین هشدارهای هستند که ردیاب برای مالک ارسال خواهد کرد.

دقت ردیاب در موقعیت یابی:

یکی از مهم‌ترین علل خرید ردیاب خودرو، گزارش موقعیت دقیق و لحظه‌ای خودرو به مالک است. در صورتی که ردیاب موقعیت خودرو را با خطا به مالک نشان دهد، پس چه سودی برای مالک دارد؟ تصور کنید که خودروی شما دزدیده شده است و ردیاب موقعیت مکانی خودروی به سرقت رفته را با اختلاف یک خیابان به مالک گزارش می‌دهد.. در چنین مواقعی مالک باید یقه چه کسی را بگیرد؟ درب تمامی خانه‌های موجود در خیابان را بزند؟ دقیقا به همین دلیل است که در هنگام خرید ردیاب باید به دقت ردیابی دستگاه توجه کنید. بهتر است بدانید که حساسیت کانال‌های جی پی اس بر حسب dBm اعلام می‌شود و dBm برای یک ردیاب خودروی خوب معمولا 165- است.

حافظه داخلی ردیاب خودرو

یکی دیگر از نکاتی که در هنگام خرید ردیاب خودرو باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید، مقدار حافظه ردیاب خودرو است. حتما می‌دانید که ردیاب‌های خودرو بر اساس سیستم مخابراتی کشور کار می‌کنند، اما اگر خودرو (به همراه ردیاب) در مسیری حرکت کند که تحت پوشش شبکه مخابرات نیست، تکلیف چیست؟ در چنین مواقعی ردیاب داده‌های مکانی را در حافظه خود ذخیره می‌کند و بعد از بازگشت آنتن سیم‌ کارت داده‌ها را برای مالک ارسال می‌کند. هر اندازه که ردیاب توانایی ذخیره اطلاعات بیشتری داشته باشد، برای مالک بهتر است. پس در هنگام خرید به این مورد نیز توجه کنید.

خاموش کردن خودرو از راه دور

بله درست خواندید، بسیاری از ردیاب‌های خودروی موجود در بازار به شما این امکان را می‌دهند که از راه دور خودروی خود را خاموش کنید. این قابلیت ردیاب مهمترین، قابلیت آن در محافظت از خودرو است، اما ردیاب چگونه خودرو را از راه دور خاموش می‌کند؟ در هنگام خرید ردیاب به همراه آن یک رله قطع کن نیز در اختیار مالک قرار می‌گیرد. این رله در مسیر سیم کشی برق خودرو قرار می‌گیرد و هر زمان که مالک دستور قطع جریان برق و خاموش کردن خودرو را صادر کند، خودرو خاموش می‌شود.

خاموش کردن خودرو از راه دور

گارانتی و خدمات پس از فروش

بسیاری از افراد معتقدند که گارانتی یک محصول مانند مهریه است (” کی داده و کی گرفته”). اما برای ردیاب خودرو گارانتی از نان شب هم واجب‌تر است و شما باید در هنگام خرید ردیاب به گارانتی آن توجه کنید. تصور کنید که یک ردیاب برای خودروی خود خریده‌اید و با نصب آن تمامی سیم کشی خودروی شما سوخته است. اگر محصول بدون گارانتی و خدمات پس از فروش تهیه کرده باشید، یقه چه کسی را خواهید گرفت؟ پس به سراغ محصولاتی بروید که گارانتی معتبر و فعالی دارند.

سایر مشخصه‌های یک ردیاب خوب

از دیگر مشخصه‌های یک ردیاب خوب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. رابط کاربری و استفاده از ردیاب باید کاملا ساده باشد تا هر شخصی با هر سطح سواد بتواند به راحتی از آن استفاده کند.

  2. امکان قفل کردن درب‌های خودرو را به مالک بدهد.

  3. کلید اضطراری یا SOS داشته باشد. این کلید زمانی تاثیر دارد که مالک در خطر باشد و توانایی گرفتن تماس را نداشته باشد. با فشار دادن این کلید ردیاب به‌طور خودکار با پلیس یا شماره‌ای که مالک از قبل برای آن تعریف کرده است، تماس می‌گیرد و در خطر بودن راننده را گزارش می‌دهد.

  4. قابلیت شنود باشد.

  5. سرعت به روز رسانی بالایی در داده‌های مکانی داشته باشد.

  6. ردیاب‌های آهنربایی باید ظرفیت باتری بالا و آهنرباهای قوی داشته باشند.

  7. قیمت یک فاکتور مهم در هنگام خرید ردیاب است. معمولا هر اندازه که کیفیت یک ردیاب بالاتر باشد، قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود. البته از برخی برندها ایرانی که محصولات باکیفیت را با قیمت مناسب به فروش می‌رسانند، غافل نشوید.

شاید دوست داشته باشید بخوانید:  جامپ استارتر چیست و چگونه ماشین را روشن می‌کند؟

سخن پایانی

در این مقاله تحت عنوان ” راهنمای خرید ردیاب خودرو” به شما مهم‌ترین نکات در هنگام خرید یک ردیاب خودروی باکیفیت و کارآمد را یادآوری کردیم. ردیاب خودرو در حال حاضر بهترین وسیله برای محافظت و افزایش امنیت خودرو در برابر سارقان است؛ اما نه هر ردیابی! بسیاری از افراد در هنگام خرید ردیاب مسائل اقتصادی و قیمت پایین‌تر را اولویت قرار می‌دهند که این موضوع کاملا اشتباه است. اگر به دنبال افزایش ایمنی خودروی خود با ردیاب هستید، باید مسائل اقتصادی را تا حدودی کنار گذاشته و به سراغ محصولات برندهای معتبر در زمینه تولید ردیاب خودرو بروید.

 

برنامه تست آیین نامه 1402

آزمون شبیه سازی شده که می توانید قبل از ازمون اصلی خودتان را محک بزنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا