در صورت خالی کردن باتری چه کنیم؟

در صورت خالی کردن باتری چه کنیم؟

اگر در حال خواندن این مقاله هستید، احتمالاً باتری ماشین خود را از دست داده‌اید و به این فکر می‌کنید که برای راه‌اندازی آن و رانندگی مجدد چه کاری باید انجام دهید. نکات این مقاله به شما کمک می کند تا بفهمید که اگر باتری ماشین خراب شد برای درک چگونگی رفع مشکل باید به چه نکاتی توجه کنید و برای راه اندازی مجدد باتری ماشین چه کاری باید انجام دهید.

بعد از خالی شدن باتری ماشین چه باید کرد؟

قبل از هر چیز باید بدانید که باتری ماشین یکی از وسایل مصرفی خودرو است و عمر مفید وسایل مصرفی خودرو زمان مشخصی دارد. حال باید بدانید که علت تخلیه باتری ماشین چیست. در اینجا فقط چند مثال آورده شده است:

  • چراغ‌های جلو در هنگام خاموش بودن موتور
  • خودرویی که ساعت‌های زیادی پارک شده با دمای بسیار بالا یا بسیار پایین
  • خودرویی که برای مدت طولانی استفاده نشده است
  • استفاده از سیستم استریو برای مدت طولانی
  • روشن ماندن چراغ های اضطراری در حالت سکون

همیشه به یاد داشته باشید که قبل از پیاده شدن از ماشین، تمام چراغ ها را خاموش کنید و اگر قصد ندارید ماه ها از آن استفاده کنید، باتری را جدا کنید: به این ترتیب از مصرف برق بی مورد جلوگیری می کنید. اتفاقی که می تواند باتری را تخلیه کند.

سپس، درک اینکه باتری ماشین چگونه کار می کند و چه چیزی نیاز دارد نیز بسیار مفید است. باتری وسیله ای است که برق را جمع می کند و از یک الکترود مثبت و یک الکترود منفی تشکیل شده است که در یک ماده الکترولیت غوطه ور شده است. هنگامی که باتری ماشین کار می کند، جریانی بین الکترودها ایجاد می شود که با گذشت زمان، سرب موجود در سولفات سرب را تبدیل می کند. در طولانی مدت، این ماده می تواند باتری را غیرقابل استفاده کند و الکترود منفی را با یک پتینه سفید بپوشاند. این زمانی است که باید آن را با یک باتری جدید جایگزین کنید.

اگر به این فکر می کنید که برای بهبود عملکرد باتری ماشین چه چیزی می توانید درون آن قرار دهید، پاسخ ساده تر از چیزی است که فکر می کنید: آب مقطر! با این حال، تنها در صورتی می‌توانید باتری خودرو را پر کنید که به یک دوشاخه نرم مجهز باشد، که درپوشی است که به راحتی جدا می‌شود تا آب بدون مشکل به داخل و خارج ریخته شود. اگر مدل باتری شما آن را ندارد و ابزار مناسب ندارید، با یک مکانیک تماس بگیرید: اگر به زور آن را امتحان کنید، ممکن است باتری را دستکاری کنید و آسیب جدی به ماشین وارد کنید.

در صورت خالی شدن باتری ماشین چه باید کرد؟

اگرچه تماس با یک برقکار بهترین انتخاب خواهد بود، اما اغلب اتفاق می افتد که شما امکان تماس با یک مکانیک را ندارید و بنابراین باید خودتان مشکل را حل کنید. خوشبختانه باتری خالی خودرو مشکلی است که حتی بدون دخالت متخصص می توانید به سرعت آن را حل کنید.

قبل از هر چیز مطمئن شوید که مشکل از استارت موتور نیست. اگر پنل روشن می شود اما موتور روشن نمی شود، ممکن است به دلیل دمای بالا از کار افتاده باشد. در این حالت موتور را خاموش بگذارید، کلید را بردارید و چند ضربه به استارت بزنید. در این مرحله، سعی کنید ماشین را دوباره راه اندازی کنید. اگر ماشین باز هم روشن نشد، به این معنی است که باتری ماشین کاملاً تمام شده است و برای رسیدن به نزدیکترین مکانیک باید آن را شارژ کنید یا موتور را روشن کنید.

برای راه اندازی مجدد، دو گزینه وجود دارد:

  • استارت فشاری

باید کلید را وارد کرده و بچرخانید تا سیستم الکتریکی روشن شود، دنده دوم را درگیر کرده و پدال کلاچ را فشار دهید. وقتی به سرعت معینی رسیدید باید کلاچ را رها کنید، کلید را بچرخانید و ماشین را روشن کنید، در این مرحله باید به نزدیکترین مکانیکی بروید که باتری شما را شارژ می کند.

  • باتری به باتری کردن

باید یک سر کابل قرمز را به قطب مثبت خودرو شارژ شده و سر دیگر را به قطب مثبت + خودروی خود وصل کنید. سپس باید کابل مشکی را به قطب های منفی – هر دو خودرو – وصل کنید. پس از اتصال سیم‌ها، می‌توانید باتری خالی خودروی خود را شارژ کنید. خودرویی که در حال شارژ شدن است باید موتور روشن داشته باشد که باید حداقل به 2000 دور در دقیقه برسد تا نیروی مناسبی برای روشن کردن باتری مرده داشته باشد. پس از روشن شدن مجدد موتور، ابتدا کابل مشکی و سپس کابل قرمز را جدا کنید.

بهترین راه برای پیشگیری از خسارات خالی شدن باتری

برای جلوگیری از خسارات باطری مرده، همیشه به یاد داشته باشید که خودروی خود را به صورت دوره ای بررسی کنید، به خصوص اگر اغلب مسافت های طولانی را طی می کنید. اگرچه کم بودن باتری خودرو مشکلی است که به راحتی قابل حل است، اما همیشه بهتر است از قرار گرفتن در چنین شرایط ناخوشایندی به خصوص در سفر خودداری کنید.

در صورتی که خودروی شما دچار خسارت باتری شد، بیمه بدنه می تواند در پرداخت هزینه های جایگزینی آن کمک کند. عوامل مختلفی نظیر توانگری شرکت بیمه‌گر، پوشش‌ها، میزان پرداخت خسارت و قیمت، در تعیین بهترین بیمه بدنه تأثیرگذار هستند. شما می‌توانید با مراجعه به سایت بیمه دات کام و وارد کردن اطلاعات ماشین خود، بهترین بیمه بدنه را با توجه به شرایط خود، انتخاب و خریداری کنید.

 خالی کردن باتری

برای خرید بهترین بیمه بدنه برای سرقت باتری، بیمه ارائه شده توسط تمام شرکت‌های مجاز را از طریق صفحه‌ی مقایسه و استعلام نرخ بیمه بدنه در سامانه بیمه دات کام مقایسه کنید. سپس، با انتخاب حداقل پوشش‌ و استفاده از جشنواره‎های تخفیف بیمه دات کام می‌توانید، بیمه‌نامه بدنه اتومبیل را با پایین‌ترین قیمت ممکن تهیه نمایید.

ضمناً، در صورت نیاز به مشاوره تخصصی می‌توانید با شماره ۰۲۱۴۳۷۲ تماس بگیرید. مشاوره‌هایی کارشناسان بیمه دات کام رایگان و کاملاً بی‌طرفانه است. پس از دریافت اطلاعات، بیمه مناسب شرایط‌تان را انتخاب کنید و در کمترین زمان ممکن بیمه‌نامه خود را به صورت رایگان درب منزل دریافت کنید.

شاید دوست داشته باشید بخوانید:  مزایا و معایب شیشه دودی
برنامه تست آیین نامه 1402

آزمون شبیه سازی شده که می توانید قبل از ازمون اصلی خودتان را محک بزنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا