آشنایی با تابلو های ترافیکی و نحوه خرید آن

کی از مهمترین مواردی که می تواند باعث کاهش سوانح جاده ای شود، استفاده از تابلو ترافیکی می باشد. این تابلو ها انواع مختلفی دارند و از آن ها در موارد بسیاری استفاده می شود. قبل از خرید هر تابلویی باید نسبت به ویژگی های آن اطلاع کافی داشت. شما هم اگر می خواهید با انواع تابلوی ترافیکی و نحوه خرید آن آشنا شوید، در ادامه با ما همراه باشید.

چرا باید از تابلو ترافیکی استفاده کنیم

خرید تابلوهای ترافیکی که در جاده ها، کوچه ها و دیگر مکان هایی که خودرو یا عابر پیاده از آن عبور می کند، امری بسیار مهم میباشد. استفاده از تابلوی ترافیکی مزایای بسیار زیادی دارد. به همین دلیل شهرداری ها و پلیس راهور از این تابلوها تهیه می کنند و آنها را در مکان های مورد نیاز استفاده می نمایند. مهمترین فواید به کارگیری تابلو ترافیکی، ایجاد امنیت در رانندگی ها می باشد. به طوری که می تواند تا ۷۰ درصد تصادفات را کاهش دهد. برای مثال می توان مقدار سرعت مجاز و خطر های احتمالی را به راننده تذکر داد. دیگر فایده ای که می تواند برای عموم مردم داشته باشد، سهولت در پیدا کردن اماکن می باشد. شاید برای شما پیش آمده هنگامی که به دنبال یک خیابان یا یک شهر هستید، زمان زیادی را در پیدا کردن و رسیدن به مقصد طی کرده باشید. البته اگر از تابلوهایی که نشان دهنده نام معابر، مقدار مسافت باقیمانده به شهرها و… استفاده شود، به هیچ عنوان فرد دچار مشکل نخواهد شد و در کوتاه ترین زمان ممکن به مقصد خود خواهد رسید. همه ی این مطالب سبب شده تا مسئولین مربوطه به دنبال خرید و نصب تابلوی ترافیکی باشند. درست است که هزینه ی زیادی برای آنها دارد، اما باعث می شود از خسارت بیشتری در امان بمانند.

تابلوهای ترافیکی انتظامی

تابلوهای ترافیکی انتظامی

همانطور که گفتیم تابلوهای ترافیکی به چند دسته تقسیم می شوند. مهمترین آنها تابلوهای انتظامی می باشد. تابلوهای انتظامی معمولاً دایره ای شکل هستند و موضوعی را به راننده اطلاع می دهند. این تابلوها را در کنار جاده ها نصب می کنند. اگر بخواهیم چند نمونه مثال برای علائم ترافیکی این تابلوها نام ببریم می توان به عبور موتورسیکلت ممنوع، بوق زدن ممنوع، دور زدن ممنوع و ورود ممنوع اشاره کرد. تابلوهای انتظامی شامل رنگ سفید و سرخ هستند.

تابلوهای اخباری و محلی

همانطور که از نام این تابلوها مشخص است، این تابلوها خبری را به عابر پیاده یا راننده می دهند. تابلوهای اخباری نسبت به تابلوهای انتظامی ضرورت کمتری دارند و کمتر دیده می شود که در سطح شهر نصب شده باشند. اما اگر از آنها استفاده نمود می توان از سردرگمی مردم در پیدا کردن مکان های خاص جلوگیری کرد. ورود به شهر، خارج شدن از محدوده مسکونی، گذرگاه عابر پیاده، محدوده پارک آزاد و ایستگاه اتوبوس نمونه هایی از تابلوهای اخباری به حساب می روند. همچنین تابلوهای محلی که نمونه دیگری از تابلوهای ترافیکی هستند؛ در حواشی برخی از جاده ها دیده می شوند. تابلو های محلی کمک می کنند تا نسبت به اطلاعات دقیق مربوط به خیابان بهره مند شویم و امکان بروز هرگونه سانحه ای را کاهش می دهند. تابلوهای مذکور معمولاً رنگ های سفید، سبز یا آبی دارند و ابعاد آن ها به شکل چهارگوش است.

شاید دوست داشته باشید بخوانید:  تابلوهای راهنمایی رانندگی

تابلوهای اخطاری

تابلوهای اخطاری که معمولاً مثلثی شکل هستند، برای بیان هشدار و اخطار به راننده نصب می گردند. تسلط به علائم مربوط به تابلوهای اخطاری بسیار مهم است. به همین دلیل در هنگام اخذ گواهینامه سخت گیری زیادی در این بخش می شود. ریزش کوه، دست انداز، خطر سقوط  تقاطع و تابلوی اخطار از مهمترین تابلوهای اخطاری محسوب می شوند. تمام تابلوهای ترافیکی باید دارای استاندارد خاصی باشند. به همین دلیل توصیه می شود برای خرید علائم ترافیکی به یک فروشگاه معتبر مراجعه کنید. در ادامه به بررسی استانداردها و ویژگی هایی که باید تابلو ترافیکی داشته باشد؛ پرداخته ایم.

استانداردهای مربوط به تابلوهای ترافیکی چیست

استانداردهای مربوط به تابلوهای ترافیکی چیست

تابلوها باید طوری طراحی شوند که در شب هم برای رانندگان و عابر پیاده کاملاً قابل مشاهده باشند. جنس و مواد به کار رفته در آن هم بسیار مهم است. زیرا یک تابلوی ترافیکی استاندارد دچار زنگ زدگی نمی شود و عمر طولانی دارد. اما اگر ماده تولیدی تابلوها نامناسب باشد، پس از مدتی کوتاه با رطوبت واکنش می دهند و زنگ می زنند. متاسفانه تابلو های زیادی در سطح شهر هستند که علامت یا کلمات حک شده بر روی آن ها پاک یا کمرنگ شده است. در صورتی که یکی دیگر از استانداردهای تابلوی ترافیکی خوانا و بزرگ بودن علائم و کلمات تابلو می باشد و رنگ آن هم باید به شکلی باشد که به راحتی پاک نشود. همچنین تابلو ترافیکی باید در ابعاد تعیین شده مخصوص خود طراحی شود. همانطور که می دانید تمام تابلوها ابعاد یکسانی ندارند. برای مثال شاید یک تابلو طول و عرض ۸۰ سانتی متری داشته باشد و دیگری ۶۰ سانتی متر باشد. این نکته را در نظر بگیرید که تابلوهایی که بر روی آنها کلمات درج می شود، باید به زبان انگلیسی هم نوشته شوند تا افراد توریست هم بتوانند از آن استفاده کنند.

چرا باید تابلو ترافیکی ما بی نقص و استاندارد باشد

شاید برایتان سوال باشد که چرا ما اینقدر بر روی استاندارد بودن تابلو ها تأکید می کنیم. برای پاسخ به این سوال تعدادی از معایب استفاده از تابلوی غیر استاندارد را نام برده ایم.

1-    می تواند باعث بروز تصادف شود و هزینه سنگینی را برای راننده و شهرداری تحمیل کند.

2-    گم شدن افراد و دیر رسیدن به محل مورد نظر خود

3-    ایجاد ترافیک سنگین در خیابان ها

4-    می تواند باعث به هم ریختن چهره شهر و زشت نشان دادن معابر شود.

پایه تابلو ترافیکی

در کنار خود تابلو، پایه آن هم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. پایه تابلو ترافیکی چند نوع می باشد. پایه صلیبی، پایه گاباری و پایه کنسول جزو پرکاربردترین آن ها می باشد. جنس پایه تابلو ترافیکی حتی از خود تابلو مهمتر است. زیرا مقدار وزن بیشتری را باید تحمل کند و بیشتر از خود تابلو در معرض آسیب است. استفاده از پایه برای تابلو سبب می شود تا علائم تابلو ترافیکی به راحتی برای راننده و عابر پیاده قابل مشاهده باشد. همچنین باعث می شود تابلو عمر بیشتری کند و آسیب کمتری ببیند. علاوه بر این که از این پایه ها می توان برای نصب تابلوهای انتظامی اخباری و اخطاری استفاده کرد؛ برای نصب دوربین های پلیس راهور کاربرد دارد.(دوربین هایی که پلیس راهنمایی و رانندگی با استفاده از آن سرعت رانندگان را کنترل می کند و تخلفات آنان را ثبت می کند)

قیمت تابلو ترافیکی و پایه آنها

قیمت تابلو ترافیکی را نمی توان مقداری ثابت برای تمام تاشبلوها در نظر گرفت. زیرا موارد متعددی وجود دارد که سبب می شود قیمت تابلوها با هم تفاوت داشته باشد. یکی از این موارد جنس تابلو می باشد. برای مثال برخی از تابلوها ماده تولیدی آن ها در مقابل نور خورشید، بارش باران و ضربه مقاوم هستند؛ در حالیکه برخی دیگر جنس مناسبی ندارند و عمر آن ها بسیار کم است. قطعاً قیمت این دو محصول یکی نخواهد بود. ابعاد و نوع تابلو ترافیکی هم در قیمت آن موثر است. همچنین اگر بخواهید تابلوی مورد نظر خود را همراه با ال ای دی یا سولار تهیه کنید، قیمت آن بیشتر از تابلوی عادی خواهد بود. جدای از خود تابلو، پایه آن هم قیمت خاص خود را دارد و به جنس پایه، میزان ارتفاع پایه و نوع پایه بستگی دارد که چه قیمتی داشته باشد. اگر می خواهید از قیمت دقیق تابلوهای ترافیکی و پایه های آن ها اطلاع کافی پیدا کنید می توانید از دو راه اقدام کنید. راه اول مراجعه به سایت الو ایمنی است. راه دوم اینکه با شماره تلفن فروشگاه الو ایمنی تماس حاصل کنید و علاوه بر بهره مند شدن از مشاوره هایی در این باره، از قیمت دقیق تابلوها و پایه های آن ها مطلع شوید.

نحوه خرید و سفارش تابلو ترافیکی

نحوه خرید و سفارش تابلو ترافیکی

متاسفانه امروزه شرکت‌ ها و فروشگاه های زیادی وجود دارد که بدون مجوز رسمی، اقدام به فروش محصولات راهنمایی و رانندگی می کنند. همین سبب می شود تا در موارد بسیاری مشتری از محصولی که خریداری کرده است، ناراضی باشد. برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی باید خرید تابلو و پایه تابلو مورد نظر خود را از یک فروشگاه معتبر و رسمی انجام دهید. فروشگاهالو ایمنی با داشتن مجوز رسمی و تجربه چندین ساله در این امر توانسته است رضایت و اعتماد مشتریان را به دست بیاورد. امروزه با شیوع کرونا نمی توان به طور حضوری برای خرید تابلو ترافیکی اقدام کرد‌. در همین راستا فقط کافی است با فروشگاه ما تماس حاصل کنید و سفارش خود را ثبت نمایید. در فروشگاه الوایمن هر تابلوی ترافیکی که شما مد نظر داشته باشید، وجود دارد. با خرید از فروشگاه ما، علاوه بر این که از بهترین و با کیفیت ترین محصولات بهره مند می شوید؛ هزینه کمتری را برای تابلوی مورد نظر خود می پردازید. زیرا تابلوهای فروشگاه ما نسبت به فروشگاه های دیگر بسیار مناسب تر و به صرفه تر می باشد.

در صورت نیاز به تابلو های ترافیکی کافی است با شماره های درج شده در فروشگاه الو ایمنی تماس حاصل فرمایید.


شاید دوست داشته باشید بخوانید:  سوالات تابلوها و علائم رانندگی
برنامه تست آیین نامه 1402

آزمون شبیه سازی شده که می توانید قبل از ازمون اصلی خودتان را محک بزنید

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

    1. سلام سانیا خانم این تابلو ها خیلی راحت هستند یعنی با ادم حرف می زنند. شما هر روز یا این تابلو ها سرکار دارید باید یاد بگیرید نه فقط برای قبولی در ایین نامه بلکه برای رانندگی و اطلاعات خودتان.
      به هر حال اگر می خواهید راحت در آزمون آیین نامه قبول بشوید پیشنهاد می کنم سوالات پی دی اف ازمون ایین نامه را تهیه کنید و بخونید
      موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا