بهترین راننده زن جهان در تاریخ مسابقات

قهرمان اتومبیلرانی زنان جهان، معرفی 12 تا از بهترین رانندگان مسابقات اتومبیل رانی زنان

بهترین راننده زن جهان– راننده زن در تاریخ مسابقه

از زمان اختراع خودرو تا کنون ورزش مسابقات اتومبیل رانی تحت سلطه مردان بوده است و تا الانم تغییری نکرده است اما در این بین همواره زنانی بوده اند که در مسابقات اتومبیل رانی موفق شده اند. این مسابقات همواره برای زنان دشواری های زیادی به همراه داشته است که در بعضی موارد از زنان به عنوان یک بازاریاب برای شرکت های اتومبیل رانی استفاده شده است.

اما با این همه دشواری ها و موانع زنان بسیار موفق در اشکال مختلف مسابقات اتومبیل رانی حضور داشته اند و در انواع مختلف اتومبیل رانی (برخی در NASCAR ، Indycar ، یا Drag Racing) مسابقه داده اند این 12 زن ذکر شده در لیست زیر نمونه ای از دختران شایسته را نشان می دهد که ثابت کرده اند آنچه که مردان توانسته و موفق شده اند زنان هم می توانند به رشد و موفقیت برسند.

بهترین رانندگان زن جهان

در این قسمت از سایت درایوینگ به معرفی 12 نفر از بهترین راننده زن جهان می پردازیم که هم پای مردان دراین رشته حرفی برای گفتن داشتند.

12. سارا کریستین راننده زن در تاریخ مسابقه

سارا مسیحd راننده زن جهان

سارا کرستین اصلی ترین اتومبیل ران زن ناسکار است او اولین زنی بود که در سال 1949 در شارلوت Speedway در مسابقه که توسط شرکت NASCAR تحریم شده بود شرکت کرد. در سال 1949 در 5 مسابقه اضافی مسابقه می داد که شامل یک اتوبان لانگورن به مقام ششم و یک مقام پنجم در جاده هایدلبرگ می باشد. کریستین فقط در یک مسابقه NASCAR در حرفه خود شرکت می کرد و در کل حرفه خود را تنها به هفت مسابقه می رساند.

شاید دوست داشته باشید بخوانید:  سریع ترین ماشین های جهان 2022

 کریستین با نشان دادن اینکه رانندگان زن می توانند در این مسیر موفقیت های داشته باشند، راهی را برای تعداد بیشماری از زنان در مسابقات ناسکار فراهم کرد. در واقع، جایگاه پنجم جدول مسیحی در سال 1949 هنوز بهترین سطح یک راننده زن در سطح برتر NASCAR است. اگرچه کارنامه وی فقط هفت مسابقه کوتاه به طول انجامید، اما سارا کریستین این لیست را فقط برای سهم خود در شکستن موانع جنسیتی در مسابقات اتومبیلرانی تهیه می کند.

11. سارا فیشر

سارا فیشر بهترین راننده زن جهان

برای بیش از 10 سال، سارا فیشر جزء اصلی Indycar بود. از سال 1999 تا زمان بازنشستگی در سال 2010، فیشر با بهترین رانندگان مرد در مسابقات اتومبیلرانی آمریکا ، هفته به هفته و هفته ای رقابت کرد. دومین رویداد افتتاحیه سری IRL Indycar را در Speedway Homestead-Miami به پایان رساند. این پایان مدت هفت سال به عنوان بهترین نتیجه یک راننده زن خواهد بود تا اینکه دانیکا پاتریک اولین مسابقه خود را در سال 2008 کسب کند. متأسفانه، این پایان دوره دوم تنها پایان سکوهای فیشر و او پایان فصل 19 قهرمانی خواهد بود.

نکته:

اگرچه فیشر در حرفه خود هیچ مسابقه ای برنده نشد و هیچ مقامی را کسب نکرد ، اما او بیشتر به دلیل جذابیت و استقامت در ایندیاناپولیس 500 شناخته می شود. فیشر در اینده 9 بار در حرفه خود با بهترین نتیجه هفدهم در سال 2009 در ایندی 500 شرکت می کند. این شاید به نظر نرسد.

فیشر بسیار موفقیت آمیز است، اما باید توجه داشت که فیشر برای آخرین بخش از زندگی حرفه ای خود، بدون داشتن منابع مشابه با بقیه تیم های نیروگاه ایندیکار، برای تیم تحت بودجه خود رانندگی می کرد. مطمئناً فیشر هرگز بر مسیر مسابقه مسلط نشده است، اما موفقیت های او در سری Indycar کمک کرده تا راه را برای سایر رانندگان زن مانند Danica Patrick و Simona De Silvestro هموار کند، که می توانند موفقیت های بیشتری در این سری داشته باشند.

شاید دوست داشته باشید بخوانید:  بهترین برندهای ماشین جهان در سال 2020

10. جنت گاتری

جنت گاتری

وقتی در مورد زنان در NASCAR فکر می کنید، معمولاً می خواهید مستقیم به یک تصویر ذهنی Danica Patrick بروید و در خیابانهای بزرگراه پر سر و صدا حرکت کنید. اما یک زن راننده کمتر شناخته شده مدتها قبل از تولد پاتریک موانع جنسیتی را زیر پا گذاشته بود.

جنت گاتری اولین زنی بود که در مسابقات ابرنواختر تحریم شده توسط NASCAR با ورود به مسابقات جهانی سال 1976 در سال 1976 به رقابت پرداخت. جنت گاتری در ادامه مسابقه پانزدهمین دوره مسابقه را پشت سر می گذارد و حتی قبل از قهرمان افسانه ای هفت بار ناسکار ، دیل ارناردت نیز به پایان می رسید. گاتری در رقابت های Daytona 500 در سال 1977 که در آن به عنوان “تازه کار مسابقه” با نتیجه ی دوازدهم معرفی می شود ، به رقابت می پردازد.

راننده زن گاتری نیز در ایندی 500 در ایندی 500 شرکت کرد. اولین تلاش او در سال 1976 بود و متأسفانه او واجد شرایط نبود. طبعاً ، این انتقاد از سوی چندین راننده مرد که اظهار داشتند که عدم موفقیت به دلیل جنسیت وی بوده ، موجب شد. جنت گاتری در سال 1977 به ایندی 500 بازگشت و در آنجا صلاحیت مسابقه را پیدا کرد اما با مشکلات موتور مجبور شد زود بازنشسته شود.

در سال 1978 ایندی 500، جنت گاتری نهم تمام شد و منتقدان خود را خاموش کرد. حرفه ای مسابقه Guthrie در اواخر دهه 1970 به پایان رسید زیرا او هرگز نتوانست حمایت مالی کافی برای پرداخت هزینه های مسابقه خود را انجام دهد، موضوعی که به اعتقاد وی در درجه اول با جنسیت وی در ارتباط بود. گرچه او در اوایل زندگی پایان یافت، گاتری جای خود را در تاریخ مسابقه اتومبیلرانی نشان داد و نشان داد که دیتونا و ایندی فقط یک باشگاه پسرانه نیستند.

9. کاترین لگ

کاترین لگ

Katherine Legge در انگلیس مسابقه را در سنین جوانی آغاز کرد و بلافاصله برای خودش نامی رقم زد. حرفه ای او رانندگی اتومبیل های فرمول رنو و فرمول فورد را آغاز کرد و در سال 2005 او به عنوان مجله RACER “امیدوار کننده ترین مسابقه اتومبیلرانی سال” شناخته شد. سپس Legge به مسابقات قهرمانی آتلانتیک تویوتا نقل مکان کرد، جایی که در اولین مسابقه سال پیروز می شود و در ادامه با کسب سه پیروزی و پنج پایان سکو ، در رده های سکوی قهرمانی سوم قرار می گیرد.

شاید دوست داشته باشید بخوانید:  بهترین راننده های جهان

لگ چند فصل بعد رانندگی را در سری مسابقات جهانی اتومبیل سازی چمپ و در سری Indycar با موفقیت محدود گذراند، اگرچه نام خود را به لیست کوتاه زنانی که در ایندی 500 رکاب زدند، افزود. مسابقات اتومبیلرانی ورزشی در سری I SportsA United Sportscar. 2017 موفق ترین شغل او تا به امروز بود.

با همکاری هم اندیشی اندی لالی، تیم Michael Shank Racing Legge با دو برد و چهار دیدار تریبون در مسیری راهی مرحله یک ششم جدول رده بندی شد. لگ قبلاً در حرفه خود به بسیاری از نکات مختلف دست یافته است، اما آینده او حتی روشن تر به نظر می رسد.

8. سابین اشمیتز

سابین اشمیتز

در دنیای مسابقه ، سابین اشمیتز به سادگی به عنوان “ملکه Nurburgring” شناخته می شود. چرا ؟ خوب، او 24 ساعت Nurburgring را دو بار برنده شده است و ادعا می کند بیش از 20،000 دور در این دوره از مسابقه آلمان به طول 15.5 مایل طی کرده است. حرفه مسابقه ای Schmitz کمابیش به طور کامل در اطراف Nurburgring بنا شده است. او در سریال های CHC و VLN حتی در مدتی قهرمان سری VLN را نیز در سال 1998 در مسابقات بی نظیر کسب کرد.

شمیتز شاید بیشتر به خاطر حضور در برنامه تلویزیونی Top Gear شناخته شود ، جایی که در برابر میزبان جرمی کلارکسون (و کاملاً ضرب و شتم او) در یک نبرد دور دست در اطراف Nurburgring به رقابت پرداخت. اشمیتز در حال حاضر بسیار کم نظیر است و وقت خود را برای اداره یک مدرسه رانندگی در Nurburgring می گذراند.

7. میشل موتون

میشل موتون

در آمریکای شمالی، Rally Racing هرگز به سطح محبوبیت ملی که NASCAR ، Indycar و NHRA از آن برخوردارند، نرسیده است، بنابراین اگر هرگز از میشل موتون نشنیده اید، بخشیده می شود. موتون از سال 1974 تا 1986 در مسابقات جهانی رالی رقابت کرد و یکی از تنها زنانی است که تاکنون در این سریال قدم گذاشته است.

او کار خود را به عنوان یک راننده شروع کرد و از راننده واقعی پشتیبانی کرد. سرانجام او به صندلی راننده منتقل می شد و برای هشت سال اول فعالیت خود به طور محدود با آن رقابت می کرد.

فصل برکایی او در سال 1981 فرا رسید، وقتی او به تیم آئودی اسپورت تغییر یافت و اولین رویداد خود را به دست آورد. در سال 1982، موتون چهار بار با سه پیروزی بر سکو به پایان رسید. در سالهای پایانی کار خود، متون چهار بار دیگر قبل از بازنشستگی پس از فصل 1986، چهار بار دیگر روی تریبون تمام شد. تا به امروز، Mouton هنوز آخرین زنی است که در هر سری Rallying سطح بالا رقابت می کند.

شاید دوست داشته باشید بخوانید:  بهترین راننده های جهان

6. کریستینا نیلسن

کریستینا نیلسن

راننده زن کریستینا نیلسن جوانترین راننده ای است که این لیست را با سن 26 سالگی تهیه کرده است. او در سالهای نوجوانی با شروع کارتینگ شروع به مسابقه کرد. او پس از مدت کوتاهی کار خود را آغاز کرد تا در رده های اتومبیلرانی ورزشی قرار بگیرد و در جام پورشه کاررا در آلمان رانندگی کند. پس از آن نیلزن در سال 2014 برای مسابقات اتومبیلرانی در اتومبیل NGT در مسابقات اتومبیلرانی متحد NGT در ایالات متحده به میدان می رفت. برای سال 2015 ، نیلسن یک استون مارتین را برای TRG-AMR آمریکای شمالی سوار می کرد و به پنج دوره نهایی سکو می رسید.

در سال 2016 او فراریس را برای اسکودریا کورسا سوار کرد و به عنوان قهرمانی در کلاس GT Daytona کلاس برنده شد و شامل 12 برنده افسانه ای 12 ساعت Sebring و شش ساعت از Glen شد. نیلزن در سال 2017 با هفت دیدار تریبون، از جمله پیروزی در لاگونا سکا بازگشت و در نهایت توانست دومین قهرمانی مستقیم خود را بدست آورد.

نیلسن از معدود رانندگانی در این لیست است که در سری مسابقات خود چندین قهرمانی کسب کرده است. با توجه به اینکه او هنوز 30 سال سن ندارد ، Nielsen به تازگی سطح پتانسیل مسابقه خود را خراشیده است.

5. لین سنت جیمز

لین سنت جیمز

مانند چندین راننده دیگر در این لیست ، لین سنت جیمز بخشی از گروه کوچکی از نه راننده زن  است که در ایندیاناپولیس 500 صلاحیت کسب کرده اند. در سال 1996، سنت جیمز جایزه “تازه کار سال را” برای ایندی برنده کرد. جایگاه یازدهم او شش بار دیگر در حرفه خود به ایندی 500 باز می گشت اما متأسفانه هرگز با عملکرد تازه کارش مطابقت نخواهد داشت.

اگرچه او در ایندیاناپولیس مسابقه می داد، خواستار واقعی سنت جیمز در مسابقات اتومبیلرانی ورزشی استقامتی بود. سنت جیمز در 24 ساعت دیتونا و سه پیروزی در 12 ساعت سبرینگ، از جمله پیروزی در مسابقه 1990، صاحب دو پیروزی در جک روش است. جیمز همچنین در 24 ساعت حضور در لس مانس در دو نوبت جداگانه، از جمله مسابقه برای حضور در تیمی در کل زنان در سال 1991 شرکت کرده است.

4. میلکا دونو

میلکا دونو

اکثر نظرات طرفداران میلکا دونو متأسفانه با تعصب زودرس خراب می شوند. این راننده برزیلی بیشتر به خاطر تلاش های دیرهنگام (و نهایتا شکست خورد) در مسابقات Indycar و NASCAR شناخته شده است. اما آنچه بسیاری از طرفداران نمی دانند این است که دونو قبل از گذراندن وقت خود را در ناسکار و ایندیچار، از تعداد زیادی از موفقیت در مسابقات اتومبیلرانی ورزشی برخوردار بود. Milka Duno در واقع یکی از موفق ترین رانندگان زن در تاریخ مسابقات اتومبیلرانی ورزشی آمریکاست.

تنها در 20 مسابقه سریال آمریکایی ل مانز در مسابقات قهرمانی، دونو دارای پنج پیروزی طبقاتی است، از جمله دو پیروزی در معتبر ‘Petite Le Mans’ در پارک موتوری باربر. دونو همچنین در مسابقات Grand Road- Road Road که در آن صاحب سه پیروزی است، زمان مسابقه را سپری کرده است. اگرچه حرفه موتور سواری Duno به خاطر شعله ور کردن در Indycar و NASCAR به خاطر می آید ، اما دستاوردهای او در مسابقات اتومبیلرانی ورزشی باید از نظر بالاتر از آنچه برگزار می شود برگزار شود.

3. اریکا اندرز-استیونز

اریکا اندرز-استیونز

مانند چندین راننده دیگر در این لیست ، راننده زن اریکا اندرز-استیونز نام خود را نیز در مدار مسابقه ای کشویی NHRA قرار داده است. در واقع، او فقط نامی برای خودش نگذاشته است- او این مسابقه را شرم آور می کند. اندرز استیونز در سال 2005 مسابقه را در سری Pro NHRA شروع کرد و به سرعت اولین زنی شد که به دور نهایی این سریال رسید و چندین پیروزی دور کسب کرد.

در سال 2012 ، اندرز استیونس با پیروزی در فینال در Route 66 Raceway، تاریخ را رقم زد، این نخستین پیروزی یک زن در سری Pro Pro است. در سال 2014، او یک بار دیگر با تبدیل شدن به اولین زنی که موفق به کسب یک قهرمانی در مسابقات جهانی سهام سهام شد… فصل جدیدی را در تاریخ مسابقه اتومبیلرانی بنویسد… شاهکاری که وی در سال 2015 تکرار خواهد کرد.

2. دانیکا پاتریک

دانیکا پاتریک

راننده زن دانیکا پاتریک راننده ای است که تقریباً هر دختر جوانی که تماشای مسابقه است می خواهد به آن تبدیل شود. او موفق ترین راننده زن در تاریخ Indycar و NASCAR است. پاتریک به عنوان تنها دو زنی که تا به حال در Daytona 500 و Indianapolis 500 رانندگی کرده اند به Janet Guthrie می پیوندد. پاتریک در سال 2005 با اجرای چشمگیر خود در Indy 500 وارد صحنه مسابقه شد.

او در ادامه مسابقه چهارم مسابقه خواهد بود که باعث جلب توجه ملی او می شود. در طی هفت فصل ، پاتریک از یک حرفه ای صعود به پایین Indycar لذت می برد، که با پیروزی در Indie 300 Japan در سال 2008، اولین پیروزی یک زن در Indycar بود.

پاتریک در سال 2012 به تمام وقت به NASCAR می پرید و با پیروزی در این قطعه برای Daytona 500 2013، نخستین زنی بود که این کار را انجام داده است. فعالیت پاتریک در ناسکار متأسفانه به دلیل تصادفات متعدد و تصادفات طولانی و تصادفات ضعیف روبرو شده است، اما او صاحب هفت پایان برتر حرفه ای است. اگرچه پاتریک بیش از سهم نسبتاً انتقادی نسبت به موفقیت محدود خود در NASCAR، دریافت کرده است، اما هنوز هم تمایز موفقیت آمیزترین رقیب زن در تاریخ سریال ها را دارد.

1. شرلی مولدونی بهترین راننده زن جهان در تاریخ مسابقه

شرلی مولدونی

راننده زن شرلی مولدویى معروف به “بانوی اول مسابقه درگ”، غالباً جزو بزرگترین رانندگان مسابقه زن تاریخ است. مالوندی عشق خود را به مسابقات درگ در سالهای نوجوانی پیدا کرد و سرانجام تمام وقت روی آن تمرکز کرد.

مالوندی اولین رویداد مهم خود را در سال 1971، اتباع جنوبی IHRA ، برنده شد. سرانجام او به مسابقات اتومبیلرانی Top Fuel در NHRA می رود و در سال های 1977، 1980 و 1982 قهرمان جهان می شد.

مالوندی اولین زنانی بود که در هر کلاس مسابقه اتومبیلرانی NHRA و تا به امروز موفق به کسب قهرمانی در این کلاس شد و تا به امروز در بین هواداران مسابقه دوچرخه سواری اعم از زن و مرد در نظر گرفته شد.

اما برای استفاده از یک کلیشه، بزرگترین پیروزی مولدونی در این مسیر نبود. موفقیت Muldowney به رانندگان زن احترام و احترام در مسابقات کشیدن را بدست آورد. قبل از قهرمانی او، مسابقات درگ با رانندگان زن دوستانه نبود و بازی مردانه را در نظر می گرفت. مالوندی این سد را خراب کرد و تا به امروز، مسابقات اتومبیلرانی در ایالات متحده یکی از متفاوت ترین اجتماعات مسابقه ای است که رانندگان زن بی شماری از آن برخوردار هستند.

منبع : درایوینگ

برنامه تست آیین نامه 1402

آزمون شبیه سازی شده که می توانید قبل از ازمون اصلی خودتان را محک بزنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا