قیمت‌ روز ماشین سانتافه در بازار دست دوم

قیمت‌ روز ماشین سانتافه در بازار دست دوم

ماشین هیوندای سانتافه یکی از انواع ماشین‌های وارداتی پرطرفدار است که در تیپ‌های متفاوتی به بازار عرضه شده است. قیمت روز سانتافه نیز بر اساس تیپ و مدل آن تعیین می‌شود. نسخه‌های فول آپشن این ماشین که از آپشن‌هایی همچون صندلی برقی جلو مجهز به حافظه، تهویه دوگانه، درب صندوق برقی، سقف پانوراما همراه با سانروف برقی و بسیاری از تجهیزات دیگر برخوردار هستند، در قیمت‌های بالاتری عرضه می‌شوند.

در این مطلب قصد داریم با بررسی مشخصات فنی سانتافه به توضیح قیمت روز آن در بازار دست دوم بپردازیم. در ادامه همراه ما باشید.

مشخصات فنی سانتافه

بر اساس قانون منع واردات خودروهای لوکس، ماشین سانتافه با پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری، اجازه ورود به ایران را دارد. به همین دلیل از نظر بسیاری از کارشناسان خودرو، این موتور برای افراد درشت اندام با وزن سنگین مناسب نخواهد بود.

البته بعد از ارائه مدل (GDI)، این ضعف تا حدودی جبران شد و راندمان بالاتر به دست آمده از تزریق مستقیم سوخت در مقایسه با نسخه (MPI)، باعث بهبود قدرت و گشتاور خودرو شد. در نتیجه پیشرانه جدید با قدرت ۱۸۸ اسب بخار و همچنین ۲۴۵ نیوتن‌متر گشتاور، واکنش‌های بهتری نسبت به پدال گاز خواهد داشت. طبیعی است که قیمت روز سانتافه در نسخه‌های جدیدتر خیلی بیشتر از نسخه‌های قدیمی باشد.

در سانتافه وظیفه انتقال قدرت توسط یک جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک انجام می‌شود. ممکن است این ماشین از نظر سرعت و هوش نسبت به دیگر رقبای ژاپنی و آلمانی کمی پایین‌تر باشد اما با توجه به امکاناتی که دارد، می‌تواند شما را راضی نگه دارد.

بررسی خودروی سانتافه

بررسی خودروی سانتافه

در بررسی خودروی سانتافه جهت تعیین قیمت روز سانتافه می‌توان به ویژگی‌های بسیاری اشاره کرد. این خودرو به خصوص در نسخه‌های فول آپشن دو دیفرانسیل قابلیت‌هایی دارد که می‌توان آن را به عنوان یک خودرو چند منظوره معرفی کرد.

ایمنی مناسب، کیفیت سواری و ارگونومی کابین همگی از مواردی هستند که در وضعیت قابل قبولی قرار دارند و از نظر قیمت آن را در سطح خودروهای مجهز قرار می‌دهند. سانتافه همچنین در بازار دست دوم نسبت به دیگر خودروهای رقیب در شرایط خوبی قرار دارد. در واقع از معدود خودروهای گران‌قیمتی است که در صورت تمایل بلافاصله به پول نقد تبدیل می‌شود.

به طور کلی انواع مختلف سانتافه در هر نسخه و با هر آپشن به دو صورت وارداتی یا شرکتی به فروش می‌رسد. خودروهای وارداتی به خودروهایی گفته می‌شود که توسط شرکت‌های غیرانحصاری وارد شده و به فروش می‌رسند. در صورتی که خودروهای شرکتی توسط نماینده انحصاری برند مربوطه برای فروش به کشور وارد می‌شوند. انواع مختلف خودروهای شرکتی به دلیل دارا بودن گارانتی، از خودروهای وارداتی قیمت بالاتری دارند.

قیمت‌ روز سانتافه در بازار ایران

قیمت‌ روز سانتافه مانند بسیاری از خودروهای وارداتی یا تولید شده در ایران، همواره دستخوش تغییرات است. این تغییرات با افزایش یا گاهی اوقات کاهش قیمت همراه خواهد بود. تعیین قیمت سانتافه به خصوص در شرایطی که قصد دارید یک مدل کار کرده و دست دوم را بخرید، کمی سخت به نظر می‌رسد.

چرا که در این صورت خریدار با یک معادله چند مجهولی روبه‌رو خواهد بود. به عنوان مثال قطعات تعویض شده یا رنگ شده، میزان کارکرد خودرو، سالم بودن قطعات و مواردی از این قبیل همگی از عواملی هستند که در تعیین قیمت سانتافه تأثیر خواهند گذاشت.

با توجه به این مسائل در خرید سانتافه، افراد عادی یا غیرمتخصص قادر به تشخیص این موارد نخواهند بود و در نهایت ممکن است با عواقب جبران‌ناپذیری روبه‌رو شوند. در صورتی که این افراد می‌توانند برای داشتن یک خرید مطمئن، از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرند و با اطلاع از قیمت روز سانتافه، نسبت به خرید اصولی این ماشین اقدام کنند.

انواع ماشین سانتافه دارای موتور از نوع ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه با حجم ۲۳۵۹ سی‌سی هستند. انتقال نیرو در این ماشین‌ها دو دیفرانسیل یا تک دیفرانسیل است و دارای جعبه دنده ۶ دنده خودکار شیفت ترونیک خواهند بود. حجم باک در این خودرو ۶۶ لیتر است و با وزن ۱۵۶۸ کیلوگرم دارای شتاب ۱۰.۹ ثانیه و حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر در ساعت است.

نتیجه‌گیری

قیمت‌ روز سانتافه همچون قیمت خودروهای دیگر دستخوش تغییرات است‌. این خودرو طرفداران بسیاری در داخل ایران دارد که ممکن است در بازار دست دوم به دنبال خرید ماشین سانتافه مطلوب خود باشند. برای خرید سانتافه در بازار بهتر است از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید تا بتواند با توجه به قطعات تعویضی و رنگ شده و کیفیت سواری خودرو، قیمت واقعی آن را برای شما تعیین کند.

پرسش‌های پرتکرار

  1. قیمت‌ روز سانتافه چگونه محاسبه می‌شود؟

قیمت‌ روز سانتافه توسط کارشناسان ماهر در این زمینه، بر اساس معاملات واقعی روزانه انجام شده در بازار، محاسبه می‌شود.

  1. تفاوت قیمت کارشناسی شده سانتافه با قیمت روز سانتافه در چیست؟

قیمت‌ کارشناسی شده سانتافه با توجه به مدل خودرو و بر اساس گزارش کاملی تعیین می‌شود که از وضعیت سلامت بدنه، فنی و دیگر آپشن‌های آن به دست می‌آید. در صورتی که قیمت روز با توجه به معاملات واقعی انجام شده سانتافه تعیین می‌شود.

  1. آیا قیمت سانتافه وارداتی با شرکتی یکسان است؟

خیر خودروهای سانتافه شرکتی به دلیل داشتن گارانتی در بازار دست دوم، قیمت بالاتری خواهند داشت.

شاید دوست داشته باشید بخوانید:  خرید ماشین ایرانی کارشناسی شده
برنامه تست آیین نامه 1402

آزمون شبیه سازی شده که می توانید قبل از ازمون اصلی خودتان را محک بزنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا